< Tilbake til oversikten

Mai-startere

Gabi sa for siden:

Så bra!
Jeg kjenner meg litt motløs av stillstand, men jeg har verdens verste tålmodighet. Skulle helst ha gått ned i vekt i går, liksom...
Men det går seg nok til!

mettings sa for siden:

hva gjør dere på festdager? tenker 17.mai nå da.. vi skal ha stort lag her med middag og kaffe/kaker, så jeg må bake et par kaker. å tviler på at jeg kan motstå fristelsen:mad: jeg er et svakt menneske når det kommer til kaker.. kan lett motstå godterier å sånn, men er nok det fødte kakemonster:( har prøvd lavkarbo alternativer, men synes ikke de er noe tess stort sett.. hva bruker dere? hva gjør dere for å "motstå"?:p
tragisk å snakke om sprekk etter tre dager på ketolyse kjenner jeg:eek:

BigInJapan sa for siden:

Jeg tenkte jeg skulle forsøke å lage en nøttebunn, ha pisket krem på toppen, litt bær og litt sjokoladebider av kokesjokolade. Jeg fant en plass en oppskrift på larkarbo vaniljekrem så det kan hende litt av kremen blir byttet ut med det.

mettings sa for siden:

tenkt litt på nøtte bunn med krem å bær.. men hvordan er det visst man blander vaniljekesam å krem å en dæsj med splenda?? har aldri smakt vaniljekesam.. blir det litt som en vanilje krem da??

Gabi sa for siden:

Vaniljekesam har endel karber, tror jeg.

Usj, jeg prøver å lære meg å like avokado, men det går ikke så bra. Jeg smurte en godt moden avokado ut over et nydelig lavkarbobrød/ting jeg fant på en blogg, men brekker meg bare. Så om noen har lyst på avokado, så har jeg en liggende i kjøleskapet! :rulleøyne

Kuredu sa for siden:

Jeg har bakt suksessterte i dag! Den ser veldig god ut, og den gule kremen var supergod!!! Fant oppskriften her: lavkarbotips.blogg.no/1313176608_denne_fantastiske_kak.html

Ellers er Gerds ostekake en sikker vinner!!! (google her inne på lavkarbo.no så finner dere oppskriften!)

Jeg tenkte jeg skulle lage is også, men tror kanskje ikke jeg rekker det.....

mettings sa for siden:

jeg sliter med avokado.. moser den å blander i rømme å en dæsj sitron.. spiser den med skinke eller kald (godt krydret)kylling.. det funker:D

Kuredu sa for siden:

Har dere som sliter med avokado sett denne tråden?

forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=54457

Kanskje noen tips ;)

Ellers elsker jeg å spise avokado blandet med ruccula, cherrytomater, fetaost og kyllinglår! nam! Et annet tips er sammen med krepsehaler/evt reker, kan evt skjære avokado i små biter - blande med sjømaten og helle over dressing av rømme, majones, hvitløk, løkpulver, persille, salt og pepper - snadder!!!

Gabi sa for siden:

Gikk på vekten i dag, klarte ikke å dy meg, og det er ned 0,6 kg siden i går!
Jada, vet at vannet slipper, men ned er ned!

Ellers så har jeg dundrende hodepine i dag. Har allerede drukket 0,5 men vann, og kommer nok til å drikke minst to liter på jobb, så det er ikke vannet det står på. Blir nok en paracet eller to for å komme meg gjennom dagen.

Hevingen sa for siden:

Så flott, Gabi! Jeg får håpe hodepinen gir seg med nok væskeinntak. Ellers kan det være greit å dempe det verste med paracet inn i mellom.

Har selv litt murrende vondt, har ligget der noen dager. Så jeg tenker jeg skal få tak i magnesium, siden flere sier at det hjelper.

mettings sa for siden:

spiser dere karry?? altså krydderet.. pleier ikke å spise blandede krydder, men fikk så lyst på kyllingsalat med karry.. :confused:

mettings sa for siden:

å minus 3 kilo xD er 4 dagen på ketolyse da.. 6 dager siden jeg virkelig gikk inn for slankinga igjen:D er sikkert bare vann,men er da strålende fornøyd fordet!!

Kuredu sa for siden:

Ser at det er 58 (!) kh i karri, men det er pr 100 g, og du har vel ikke tenkt til å hive i deg så mye:p

Så bra! Samme her :) Kilo er kilo...hehe

mettings sa for siden:

digger det :D

Kuredu sa for siden:

i hvitløk og kanel er det også mye, men bruker ikke store mengdene pr gang, så jeg teller ikke dette!

Gabi sa for siden:

Gratulerer med dagen, folkens!
Jeg skeiet ut i dag. Det gikk så fint halve dagen, men så var det mat hos svigermor, og da ble det både lasagne og riskreem. :(
Er nok ute av ketose, men har allerede klatret opp igjen på hesten. Har fått en sinnsyk hodepine, verre enn den jeg hadde i går og er veldig urolig i magen. Absolutt ikke verdt det!

Men på den positive side, så gikk toget sinnsykt langt i dag, og jeg gikk hele veien! Har jo fått trim, da!

synsegulla sa for siden:

Gratulerer med dagen alle sammen. Har ikke vært i mitt livs form i dag, men det er ok. Mat har jeg spist. Pølser, lapskaus, nøtter. Har ikke hatt noe utskjeielse, men betviler at jeg er i ketose pga lapskausen. Så sliten nå, så glad for at jeg klarte denne dagen. Nå skal pinsen nytes, håper på sol og sommervær. God helg og vær flink folkens :)

Kuredu sa for siden:

Dagen her har gått over all forventning! Hadde forberedt meg godt med lavkarbo mat til alle måltider, til og med egen rømmegrøt! Pluss kake (suksessterte) og cava med lite tilsatt sukker. Det eneste jeg unnet meg var noen få jordbær, så svært fornøyd!

Hipp hipp hurra!

Gabi sa for siden:

Huff, i dag har jeg følt meg fyllesyk.
Men tissa på en pinne nå tidligere, og har visst jumpet rett inn i ketose igjen, det var godt å finne ut! Gjorde det mye lettere å takke nei til kake!

Hatshepsut sa for siden:

Hei alle maistartere:)
Eg er ganske ny her på forumet. Startet på Atkins 1.mai og har gått ned ca 4,5 kilo siden den gang. Dette må være verdens beste måte å slanke seg på. Det er et mirakel å kunne spise all den deilige maten, å likevel oppleve at tallene på vekten beveger seg riktig vel.

Gleder meg til å følge dere på veien....

Hevingen sa for siden:

Da håper jeg alle har en flott pinsehelg så langt. 17. mai gikk greit her. Jeg skeiet ut med noen jordbær. Men ingen kake eller pølser. Vi grillet hjemme. Og da hadde jeg kjøpt noen flotte kalkunfileter i Sverige. De var ferdig marinert så jeg var litt usikker på om det kunne være mye sukker i marinaden. Men jeg har holdt meg i ketose hele helga, så det er bra.

I dag er min største utfordring. Vi skal til mamma på middag, og jeg har ikke sagt til henne at jeg har begynt på Ketolyse igjen. Så det blir spennende å se hva hun serverer. Tenker jeg tar med meg en Atkins-bar i tilfelle rottefelle. Har også spist meg en god omelett nå, så jeg ikke er så veldig sulten der.

Ellers ser jeg frem mot uka. Jeg skal på kurs de tre første dagene, og der jeg skal har de en stor og fin salatbar. Så det vil være gode alternativer for meg der.

Ønsker dere alle en flott uke!

Gabi sa for siden:

Gikk på vekta i dag, den viste - 1,8! Det er ikke verst med 17.mai sprekk og greier!
En liten stemme inni med roper at det burde være mer, men den prøver jeg å overse.

Gikk en lang tur med minsten i sag, og det var godt å kjenne at jeg hade kreftene i behold! Har lest så mye om slapphet og lite krefter på ketolyse, at det var godt å kjenne at det ikke er slik for meg, iallefall ikke nå!

synsegulla sa for siden:

Jeg har satt meg et mål. -12 kg på 6 mnd, 2 kg i mnd. Jeg er livredd for å feile, for å ikke nå målet, for å miste fokus, for å bli sykere, for at dette skal stresse meg. Men jeg må ha et mål, jeg må ha noe som kan drive meg fremover når resten av livet er i ruiner på så mange vis. Det handler om å ikke gi opp meg selv når livet er hardt. Jeg tok av nesten 30 kg før jeg ble syk. Jeg ble ikke ferdig med vektnedgangen min. Fremdeles er jeg syk, men jeg blir ikke bedre av å drasse på masse ekstra fett. Håper noen vil støtte meg på veien.

Hevingen sa for siden:

Du har vel kommet til rett sted for å for støtte. Lykke tilpå veien ned :)

synsegulla sa for siden:

Takk :) jeg har nok vært naiv og trodd at kg ville forsvinne like lett som de gjorde før jeg ble syk, noe jeg opplevde som veldig motiverende. Men de siste 15 kg sitter spikret gitt! Jeg tenkte alltid at jeg skulle slanke meg til jeg fant en vekt som passet for meg, og at det nok kom til å gå av seg selv til kroppen selv sa stopp, men min kropp er over 90 kg og jeg er bare 170 cm høy, så kroppen sa stopp lenge før jeg hadde tenkt.

Bloggen er også motiverende, jeg legger ut oppskrifter vi liker og da spiser vi også variert. Veldig ok. Men nå er det vekta som teller mest fremover.

Roni sa for siden:

Hei, kan jeg og slenge meg med her sånn på tampen? Jeg er helt ny på ketolyse så hadde vært veldig fint å hatt noen å følge :)

Tenker meg ned 10 kg i første omgang. Motivasjonen er at jeg fikk akutt pankreatitt her i starten av året og sitter etter det igjen med en bukspyttkjertel som produserer litt for lite insulin, er dermed på grensen til diabetes. Det er noe jeg veldig gjerne vil unngå og utsende og fysisk form har heller ikke vondt av det overhode!

Ha en fin kveld! :)

Gabi sa for siden:

Velkommen og lykke til til nykommerne! Er ganske fersk selv, men må si at jeg koser meg på ketolyse!

Akkurat nå har jeg oopsie-rolls i ovnen, er ikke helt sikker på om de blir vellykkede, men den som intet våger, intet vinner!

dorthelie sa for siden:

Slenger meg på her jeg, selvom måneden begynner å nærme seg slutten. Har 10 kg som skal av først og fremst, så får vi se om jeg ikke finner ut at noen ekstra trengs å gå ned også. Per idag veier jeg ca 70, men skal ned til 60. Er bare 166 høy så føler jeg blir alt for liten, og alt for bred til vekten jeg har nå. Ser også fram til en sunnere livsstil. I og med at jeg har cøliaki og ikke tåler hvetemel, passer dietten for meg.

Ser fram til motivasjon fra andre som holder på med det samme :)

Hevingen sa for siden:

Sier som Gabi: Velkommen skal dere være.

Da er dagen min straks over. Jeg har i dag vært ute på en liten gåtur. Ble vel kun en knapp kilometer. For jeg har en låsning i det ene bekkenleddet som begynte å krangle. Så litt kjedelig for gubben som "måtte" snu. Men snilt av ham :) Vi endte opp klissvåte, for vi var vel bare litt over halvveis tilbake til bilen da himmelen åpnet seg :P Jeg sa at han kunne løpe, men jeg hadde ikke sjanse til å gjøre det samme. Godt å komme hjem til tørre klær.

dorthelie sa for siden:

Vel, litt mosjon er vel bedre enn ingen i det hele tatt? :) Håper den låsingen i bekkenleddet slutter å krangle, er ikke noe gøy.

Lurer på om noen vet om winerpølser er fyfy når man går på ketolysedietten?

Gabi sa for siden:

Hevingen: Usj, håper bekkenet slutter å krangle... Men som dorthelie sier, mosjon er mosjon!

Dorthelie: jeg vet ikke ang. wienerpølser, du må nesten lese på næringsinnholdet i pølsen.

Ny dag, nye muligheter. Fikk ikke sove i natt, så jeg sto opp en time før jeg pleier. S nå sitter jeg her, ferdig dusjet/påkledd/sminket, frokosten er spist, og det er en time til jeg skal reise, 45 min. til jeg vekker ungene.

Har et porsjonsstykke ytrefilet i kjøleskapet som jeg tenkte å ha til middag i dag, men aner ikke hva jeg skal finne på med det. Tips?

Roni sa for siden:

Det viser seg at det lønne seg å trimme, vekta viste nesten en kg ned på 1 uke i dag morges! :D

Gleder meg til å få ketolyseboka i posten nå så jeg kan komme i gang ordentlig med kostholdet. Har så langt bare fokusert på å spise matvarer med under 5-6 kh per 100g vare (da rent kjøtt og mest frukt og grønt) og å kun drikke masse vann. Er det fler punkter jeg kan starte med før jeg får boka? Regne så jeg spiser rundt 15-20g kh per dag, gjør dere det, eller spiser bare så lite at dere vet dere er i ketose? :)

Hevingen sa for siden:

Takk for støtten, folkens! :klem:

I går begynte jeg å få smerter under høyre ribbein. Har hatt dette flere ganger før, men i dag ble det veldig vondt. Nesten så jeg ble litt bekymret. Men så har jeg tenkt i gjennom de siste dagene, og da var jo konklusjonen enkel likevel. Første uken på Ketolyse løp jeg på do stadig vekk. Og det pleier jeg ikke. Denne uken har ting vært betraktelig tregere. I tillegg har jeg vært på kurs, så da kan jeg ikke like lett stikke på "det lille rommet". I løpet av dagen kom magen litt i gang igjen, og smertene slapp. Jeg syns det er litt rart at luft kan gjøre så vondt.

Ellers skjer det ikke så mye spennende her. Jeg har travle dager med ca ti timer ute av huset for å være på kurs. Det gjør at jeg må tenke litt mer planlegging.

dorthelie sa for siden:

Hei,

ting går rette veien merker jeg. Skulle bare hatt en badevekt å forholde meg til, selvom jeg hater å veie meg. Følger også bare med på at jeg holder meg til 10-15 kh hver dag, overstiger ikke 20.. Lurer på om jeg er i Ketose, men kan virke sånn på ånden hvertfall. Ikke noe morsomt å jobbe i resepsjonen da, tyggis må være tilgjengelig hele tiden..

Spiste nydelig middag idag, og hjemmelagd eggesalat til frokost. Middagen bestod av en oppkuttet wienerpølse, 2 skiver skogsbacon, litt matfløte og hvitløkskrydder. Kombinert med den første og beste blomkålmosen jeg har smakt. Ble utrolig overrasket over at den var så god.. Ellers så prøvde jeg meg på en bounty sjokoladekake i går, var lett å lage og ble veldig god. Men har bare spist ett stykke, søtsuget er borte så syntes ikke det er nødvendig å trigge det når det endelig har forsvunnet. Ellers går det mye i vann..

Noen som har tips til eventuell lunsj? Syntes det er vanskelig med lunsj.. Er ikke spesielt glad i grønnsaker heller, så er veldig begrenset for hva jeg kan presse i en salat også.

Huff, er helt utmattet. Sovetid nå allerede.. ingen søvn i natt. Så sier godnatt for idag :)

Lille-Ulv sa for siden:

Da er jeg også med. Startet 16. mai. Omsider.

Har bladd og lest i mange av trådene her før jeg registrerte meg som bruker.

Mer info om meg finner dere under "Introduksjoner."

Gabi sa for siden:

Velkommen!

synsegulla sa for siden:

Hei alle sammen. Hvordan går det med dere? Jeg hadde en gigasprekk på flere dager, jeg aner ikke hva som kom over meg. Det var fælt, rett og slett. Jeg klarte først å ta meg inn igjen i dag. Jeg er veldig lei meg for dette, jeg er jo motivert og vet veldig godt hva jeg gjør, og jeg har ikke pleid å streve med sprekker. Nå ønsker jeg egentlig bare å komme rett i den deilige ketosen igjen selv om jeg nok tror jeg må bruke helgen på å komme dit.

Jaja, sola skinner her på Vestlandet i dag, og det hjelper jo på alt. God helg til dere alle sammen :)

Smartiina sa for siden:

Jeg startet på onsdag og må si jeg er kjempe spent! Dessverre har jeg ingen badevekt, så jeg får ikke sett hvordan det går med kiloene (må nok investere i en vekt nå).

Målet mitt med dette er å gå ned fra ca. 72 kg til 60-62 kg, så da får vi krysse fingrene! :D

BigInJapan sa for siden:

Jeg synes dette går veldig bra. Mye bedre enn forrige gang jeg forsøkte (for et par år siden). Jeg er lite sulten, har litt mer energi enn tidligere og har mye mer energi når jeg går på tur noe som er helt motsatt av forrige gang da jeg ofte måtte snu på tur.

Jeg skeiet litt ut 17. mai helgen, men ønsket mitt er at dette skal være en livsstilsendring jeg kan leve med så litt høyere karboinnhold innimellom er for min del OK så lenge det blir av og til og ikke ofte som det var før. Tirsdag var det back on track. Jeg går sakte men sikkert nedover og det kjennes godt ut å ikke være konstant høy på sukker...

Ønsker alle en fin helg!

Roni sa for siden:

Velkommen til Lille-Ulv og Smartiina :)
Jeg har ca samme vekt og mål som deg Smartiina!

Har hatt en sprekk idag jeg og..og etter å ha vært litt over en uke på veldig lite karbohydrater føles det dårlig. Føler meg skikkelig oppblåst, og nesten syk. Svak for pizza, må virkelig teste oppskriften på lavkarbobunn her inne. Men fortsetter med godt mot. Har jo gått rett vei og jeg er motivert og bestemt på at jeg skal fortsette til jeg er fornøyd! Skal på apoteket og handle ketosticks imorgen, motivasjon å få bekreftet at jeg virkelig er i ketose synes jeg.

Kos dere med helg!

synsegulla sa for siden:

Jeg har bestemt meg for å ta en såkalt paleo utfordring, dvs spise steinalderkost i 30 dager. For min del betyr det å kutte meieriprodukter og å innføre litt frukt i kosten. Jeg begynner på mandag. Målet er helt klart å se om jeg har det bedre uten meieriprodukter og om kroppen får mindre betennelsesreaksjoner. Del gjerne erfaringer med meg på bloggen om du har prøvd dette. :)

Gabi sa for siden:

Jeg gikk på vekta i dag, selv om det ikke er veiedag, og har gått opp litt fra sist jeg var på vekta. Men jeg har ikke vært på do på mange dager, så jeg tror det er set som gjør det. Jeg spiser 700 g magnesium hver dag, men det hjelper visst ikke.
Kanskje jeg må prøve linfrø?

Sånn ellers så har jeg begynt å våkne i 5 tiden på morgenen, utrolig irriterende. Jeg elsker å sove og vil sove mer!!:mad:

Kuredu sa for siden:

Her går ting fint, har nettopp hatt en uke i Spania, og var veeeldig spent på det da jeg elsker loff med allioli! Men det gikk bra, "skeiet ut" med noen jordbær og en halv øl ;) stolt De har jo så mye bra sukkerfritt i Spania så jeg har til og med spist sukkerfri is - det er digg! Vekten viser nedgang, så det er jeg glad for.

Henger alle fortsatt med!??

Hevingen sa for siden:

Jeg ønsker deg lykke til!

I går var jeg i konfirmasjon. Jeg klarte meg bra til middagen, for det var buffet. Dessert og kaker var litt verre. Spiste mest melon, men det ble litt druer også. Og et bittelite stykke Oreo-kake. Men jeg er totalt sett veldig fornøyd. Det var mye godteri i armlengdes avstand, men jeg stod i mot :)

Gabi sa for siden:

Så flink du var! Jeg skal i konfirmasjon til helgen, håper jeg klarer å vise samme måtehold!

Veiedag i dag, og det var opp 0,5 kg :(
Jeg fatter ikke hva jeg har gjort galt, vært i ketose hele uken, drukket vann som om det står om livet og vært i aktivitet hele tiden.
Eneste nye er kosttilskudd fra dagligvaren, så den inneholdt polyfruktose, kan det være det? Skal iallefall slutte med det og se om det har noe effekt.
Har heller ikke vært på do på en halv uke, men nekter å tro at det er en halv kilo med dritt inni meg :eek:.

milena sa for siden:

Du skulle bare visst. Et voksent menneske produserer over 1kg med dritt til dagen...

Gabi sa for siden:

Tuller du? :eek:
Sånn som det bobler i magen min i dag, så håper jeg det er minst 4 kg, da! :geip:

Kom plutselig på det i går kveld, når magen begynte å brumle, at jeg ikke er plaget med hverken luft eller mageknip lenger, det er egentlig veldig deilig! Før så var det daglig, og jeg "luftet" meg så mye at jeg ble nesten flau. I går tror jeg jeg slapp min første fis på en uke!

Kuredu sa for siden:

Det er det beste med dette kostholdet!!!!!

Hevingen sa for siden:

Helt enig!

Gabi sa for siden:

Kom meg på do i dag, så skal veie meg i morgen. Har ikke store forhåpningene, tror kroppen tviholder på flesket sitt.

milena sa for siden:

Husk også at du sjeldent tømmer deg helt så det er ikke realistisk at vekta har gått ned alt det bare av ett dobesøk :D

Gabi sa for siden:

Neida, men noe må jeg ha gått ned, nekter å tro at jeg har gått opp!!! :mad:

milena sa for siden:

Holder fingrene kryssa for at vekta ikke tuller med deg. Men, spiser du rett og beveger deg litt så gjør du i alle fall det du skal for kroppen din så kommer vekta før eller senere - jeg vil jo alltid helst før ;)

Gabi sa for siden:

He he, jeg skulle helst ha gått ned alt i går, tålmodighet er ikke min sterkeste side. Men jeg "holder" ut, det er ikke så vanskelig nå som hodepinen og slappheten har sluppet taket. Det er ikke så vanskelig, enda.

Mi9en sa for siden:

Hei.
Henger meg på med dere jeg om det er greit? Første gang jeg tester lavkarbo, begynte sist tirsdag, så jeg er spent på hva vekta viser i morgen. Målet er å ta av ca 5 kg og bli kvitt sukkeravhengigheten. Mannen har hevet seg med på samme kur, han skal ta av 20 kg.

Føler meg bedre allerede, og hodeverken er helt borte. Det hjalp utrolig da jeg fant oppskriften på grove lapper og begynte med dem morgen og kveld. Det eneste jeg sliter med nå er svimmelhet om morgenen. Jeg har vær plaget med dette under graviditetene også, så det er forsåvidt et kjent fenomen, men fryktelig ubehagelig. Noen som har tips?

Venter fortsatt på boka, så det er egenkonstruert diett foreløpig, men jeg støtter meg til forumet.

Gabi sa for siden:

Velkommen Mi9nen!

Usj, gikk på vekta i dag, og den viste at jeg fortsatt er 0,3 kg tyngre enn forrige mandag, og hele 1,1 kg tyngre enn forrige onsdag.
Sukk og stønn og fandens oldemor!!!
Er ikke annet å gjøre enn å fortsette.

synsegulla sa for siden:

Les og lær når du får boka, og til da, sørg for å få i deg nok salt. Lavkarbo kan tulle med væskebslansen din og nok salt er viktig. Drikk farris feks. Velkommen og masse lykke til :)

Mi9en sa for siden:

Hmmm kanskje det er det som skjer, skal forsøke å få i meg litt mer salt :)

Var forresten på vekta i dag, og den viste 62,2 kg, dvs -1,6 første uka. Er helt i ekstase. Kanskje er de ikke så lenge til jeg kommer inn i de gamle buksene mine :D har masse energi også, så i dag har jeg bakt lavkarbo knekkebrød. De anbefales!

Gabi sa for siden:

Hjelpe og trøste, jeg liker Farris bris! Kjøpte en flaske med lemon & lemongrass, og det var faktisk godt! Det skal bli nye kosedrikken min!

Mi9en: gratulerer med flott vekttap!

@Maja sa for siden:

Hei!
Fortsatt mai, så eg slenger meg på her eg og :) Begynte på lavkarbo sist veke. Har gått ned ca 1 kg. Merket uansett at magen har det bedre, er ikkje lenger oppblåst og luftig. Hurra for å ikkje sjå ut som ein ballong lenger! :-)

mumfie sa for siden:

Hei alle sammen! :)
Jeg er også "erfaren" på området! Men etter å ha født ei datter for 13 mnd siden, ser det ikke ut som jeg har prøvd heller.. La på meg masse i svangerskapet og har alltid vært stor! Men nå er det på'n igjen, vet jo at det fungerer, og forumet her har hjulpet meg på tunge dager! Veldig motiverende å lese starthistoriene deres. Jeg starter opp i mårra, for nå er je KLAR!! :)

Mi9en sa for siden:

Velkommen mumfie :-)

Jeg klarte ikke å holde meg og måtte opp på vekta i dag også, og nå er jeg minus 2 kg -juhuuuu.. Kjekkeste slankingen jeg noensinne har vært med på.

Mannen er ned 2,5 kg og det trengte han ;-)

Har forresten bestilt kokosmel og mandelmel samt 10 atkinsbarer på iherb.com i dag. Totalt ble det ca 190 kr! Utrolig mye billigere. Fikk en rabattkode som kunne deles med venner. Så om noen skal bestille derfra så værsågod :-)
koden er VPP031

Roni sa for siden:

Åh, har spist fylte paprika til middag idag! Det er så utrolig godt og enkelt! Prøvde meg og på linfrøknekkebrød, det var helt ok vomfyll til kvelds :)

Gratulerer med vekttapet til deg og mannen, Mi9en, kan tenke meg det føles herrliig! :D

Er så spent på å veie meg på lørdag, fant frem vekten idag, men skyndte meg å sette den tilbake. Blir nesten alltid skuffa når jeg veier meg for tidlig, men allikevel frister det. SKAL holde meg til fast veiedag.

Velkommen til de nye! :)

Hevingen sa for siden:

Hei og velkommen til dere nye!

Jeg har hatt en travel uke, så det skal bli godt med helg :)

Denne uken har gitt meg mange gode lunsjer og det har nok bidratt til nedgangen, -1,3 siden forrige uke!

Fornøyd med det får jeg få i meg frokost og komme meg på jobb noen timer før jeg tar helg :)

Gabi sa for siden:

-0,7, det går nedover, men ååååå så sent! Jeg hadde håpet på en slik kjempenedgang i begynnelsen som jeg leser andre har, men får nok være fornøyd med at det går nedover.

Jeg har overlevd to dager med kakebaking, veldig rart å ikke smake på rørene, to selskaper, i dag er det konfirmasjonen til nevøen min. Hadde bestemt meg for at det var lov å sprekke litt i dag, men vi får se hva som skjer. Jeg har egentlig ikke så lyst på kake, med mindre det er kransekake. Det er favoritten over alle favoritter!

Gabi sa for siden:

Jeg klarte meg fint i konfirmasjonen, smakte såvidt på kremen på en kake, men ikke nok til at jeg falt ut av ketose.
Går saaaaakte men sikkert nedover, -0,7 i forrige uke. Jeg hadde håpet å klare litt mer før utgangen av Mai, men pytt pytt. Nedover er bedre enn oppover!

Pruttilutt sa for siden:

Hei og hallo! Får jeg være med i tråden her? Startet 27. mai på ny frisk. Er gammel traver i gamet og har masse kunnskap, så kan jo være til hjelp dersom noen står fast eller sliter med kosten. :rolleyes:

Har tidligere gått ned 34 kg på ketolysekuren, men for å gjøre en lang og kjedelig historie kort, så kom alt tilbake igjen - av eget valg.
Men nå er ting annerledes og jeg vil føle meg frisk igjen - så da er det bare en ting å gjøre :D

Siden start 27. mai og til nå har jeg gått fra 113,4 til 109,5. Således har jeg nådd mitt første delmål som var å komme under 110. Tar 5 kg i slengen, så går det raskere og motiverende :)

Gabi sa for siden:

Velkommen Pruttilutt, og gratulerer med flott resultat!

Mi9en sa for siden:

Velkommen til Prutilutt, og gratulerer med resultatet :)

Her ser det ut som vekta har stagnert, var 61,5 i dagmorges, samme som før helga. Trener daglig, og lurer på om det kan være utslagsgivende :confused: Er nemlig ikke vant med trening :rolleyes: Har tatt et skikkelig grep og trener 1time styrketrening + oppvarming annenhver dag, og rocker med rockeringen dagene i mellom. Burde jo sånn sett tatt av mer, men det gjør jeg tydeligvis ikke... Jaja, får prøve litt til. Er totalt ned 2,3 kg, så det er nå noe.

Er det forresten ok å spise litt youghurt naturell? Jeg har hatt meg et lite glass (ca 1dl) med youghurt og 5-6 bær fra frysen noen av de siste kveldene. Synes det dekker søtsuget og gir godt med energi før trening.

Pruttilutt sa for siden:

Hei! Husk at jo mer og tyngre du trener, desto mer økes dannelse av muskelfibre og musklene blir større - og vi vet jo alle at muskler veier mer enn fett. Hvis du måler med målebånd vil den vise mer korrekt nedgang enn selve vekten nå pga. den balansen i forbrenning som kroppen er igjennom nå. Torkil anbefaler å vente en stund med trening, bare til opplysning. :o

Det kan så meget vel være den youghurten som også er med på å krøllle ting til. Glukosen legger seg rett i lagrene, slik at når kroppen vil alltid prioritere "glukoseforbrenning" før det begynner jobbe på fettet. Og karbohydrater samler vann også, rent kjemisk sett består jo ett glukosemolekyl av fem deler hydrogen (væske), så det kan jo også være en forklaring. Mest sannsynlig den partypooper'n du påfører kroppen nå ;) Hvis jeg ikke husker heeelt feil, så inneholder youghurt naturell rundt 10 gram karb per 100 gram? Korriger meg gjerne :) Da kan du tenke deg hvor mye vann du samler også :) 50 gram tyrkisk youghurt med knuste, frosne bringebær eller jordbær sammen med litt splenda/sukring i en stavmikser f.eks er helt ok for å dempe det verste sukkersuget. Men jo mer man kutter luregodterier og søte faktorer i kosten, jo mindre blir suget etter hvert. Nå som jeg er i startfasen har jeg kjøpt sprayboksen fra Tine "Kremtopp" og dæsjer innpå i nøden - tro meg, det dreper enhver lyst på noe søtt etterpå :p

Mi9en sa for siden:

Takk for svar! Det er hjemmelaget yoghurt jeg spiser, søtet med stevia, så den inneholder vel karbo som H-melk, så det er ikke fullt så ille, men skal forsøke å kutte ned. Blir lett kvalm av fett, så sprayfløte er definitivt ikke noe for meg. En ts peanøttsmør får gjøre nytten.

Kuredu sa for siden:

Huff, her har det ikke skjedd stort i det siste selv om jeg er flink med kostholdet. Hadde en dag jeg bevisst spiste masse KH for å prøve å skyte i gang en prosess, men neida, 4 kg opp på et par dager - poff! Skjønner jo at det er stort sett væske - men allikevel! Nå er jeg nesten tilbake men det skjer ikke stort. Kroppen er ganske fornøyd virker det som. Jeg har det bra da, så må bare tenke på alt det positive - ikke bare vekt!

Pruttilutt sa for siden:

:klem::heia:

synsegulla sa for siden:

Det ble 2.5 kg ned i mai, noe jeg er strålende fornøyd med. 9,5 kg igjen til målet i november. Nå lever jeg livets glade dager på ferie og satser på at vekta er ca stabil til jeg kommer hjem.

Gabi sa for siden:

Det ble - 0,5 denne uken. Det går saaaakte, men det går.

@Maja sa for siden:

Har gått ned ca 4 kg, men siste veka blei det bare 0,2. "Lett" å klare vere i ketose, men må vist passe meg bedre om vekta skal ned. Men har gått ned 3,5 cm rundt midja (sia mars):heia:

Hevingen sa for siden:

Artig å lese at de fleste har gått ned noe i mai. Jeg er også blant dem. Feiret det med innkjøp av nytt belte på fredag :)

Ellers ser jeg positivt frem mot juni og sommermånedene. Føler jeg har en grei flyt på maten. Og med tanke på at jeg har ca 40 kg som skal bort er det greit å føle seg i godt sig etter bare en måned.

Pruttilutt sa for siden:

-6,4 kg siden 26. mai, altså to og en halv uke. Det visste jeg egentlig kom til å være et realistisk tall, da jeg er en vanndig kropp :P jevner seg snart ut, regner jeg med. To hakk inn på beltet i dag, måtte dra innom cubus og låne hulleren dems. Rette veien! Nå må vi stå på! 17 (27) kg igjen!!!

Gabi sa for siden:

6,4? Tror jeg dauer...
Det går noe saktere her i gården, men det går! 4 kg er jeg fornøyd med! 2 kg til første delmål, men det blir nok en sprekk til helgen. Jeg skal på tur i helgen, med en som er veldig høykarbo. Hun planlegger fløtepoteter og tykke melsauser og ene med det andre. At jeg er på diett er ikke så farlig, for pause er viktig når en er på diett...
Skal prøve å holde det så lavkarbo som mulig, men ketogent blir vanskelig tror jeg.

@Maja sa for siden:

Argh! Ser ut som vekta mi har stoppa opp. Går opp og ned mellom 68,1 og 68,6. Hadde gledd med til å så 67-talet, det ville vere første gang eg (frivillig) er under 68 kg på mange år.

Har begynt på igjen med litt hard styrketrening. Har lest at kroppen samler litt vatn pga restitusjon av musklene - kanskje det er "problemet"? Eller så kan det vell vere uvanen med proteinbaren mellom lunsj og middag.

Er fortsatt i ketose. Men kommer til å bli litt utskeiing i helgene framover, mykje fest og konserter. Og 4 dager med kurs/på besøk neste veke kan by på litt utfordringer.

Pruttilutt sa for siden:

Du har en rimelig lav BMI, og du skal presse kroppen ned til grensa til undervekt? Lavkarbo/ketolyse betyr ikke entydig vektNEDgang, det er både vektstabiliserende og -regulerende. Hvilket betyr at undervektige og overvektige reguleres av kroppen selv til å finne den kroppsmassen som kroppen er ment til å være/bære.

@Maja sa for siden:

Det er vell eit kjend faktum at BMI er eit dårlig mål for kor vidt vekta er korrekt?! Hadde du sett kroppen min, hadde du ikkje lurt på kvifor eg ønsker å gå ned eit par kilo. Og NEI, eg har ingen plan om å slanke meg til å bli undervektig. Skal ned mot den vekta som før bl.a. røykeslutt og div problem var vanlig vekt for min kropp, dvs 63-65 kg. Og om me skal bruke BMI som mål for undervekt, så må eg altså ned i 56 kg før eg passerer den grensa.

Veit godt at ketolyse ikkje nødvendigvis betyr vektnedgang. Men eg og kan vell få lov å irritere meg over at dei siste kiloene henger godt fast, uten å måtte forsvare at eg vil ned i vekt???

Pruttilutt sa for siden:

Selvfølgelig.

BigInJapan sa for siden:

Har du noen du kjenner du kan gå tur med? Jeg kjenner ofte jeg er opplagt om morgenen og gleder meg til tur på kvelden når jeg er hjemme fra jobb/aktiviteter og barna er i seng, så da sender jeg melding til en venninne. Om kvelden angrer jeg gjerne for da er jeg trøtt og vil ikke gå ut, men jeg sleper meg så klart ut døren siden jeg tross alt har en avtale. Og de fleste av oss er vel enige i at så snart vi har fått kroppen over dørstokken føles det så mye bedre :)

Gå på tur i morgen da og skriv det til oss når du har gjort det. Jeg heier på deg :)

SunLight sa for siden:

Min kjære går jo til jobb hver dag, men det frister så lite fordi det er en uhyggelig rute med hektisk biltrafikk omtrent hele veien. Men det er ingen unnskyldning, jeg fulgte han idag faktisk! Kanskje det var underbevisstheten min som visste du hadde skrevet til meg :P

Har ihvertfall gått rask gange i tre kvarter idag. Det er deilig og nå skal jeg for real klare å komme meg inn i den rutinen igjen! Har også en mor som gjerne går i skogen, så skal ikke klage på mulighetene egentlig.. Takk for oppmuntring, det kom godt med! :D

BigInJapan sa for siden:

Så bra du fikk deg en tur i dag! Det var nok underbevisstheten ja ;) Forstår godt det ikke er kjekt å gå i hektisk biltrafikk, men du får holde deg i grøften og være forsiktig :)

@Maja sa for siden:

Jippi!! 67,8 kg :heia:
Skal godt gjerast at eg ikkje gå litt opp igjen i løpet av dei næraste dagene, men stas å sjå 67- talet! :)

Gleder meg over bedre energi, framgang på styrketreninga og er litt letta for kvar person rundt meg viser forståelse og ikkje moraliserer når dei høyrer om kostomlegginga.

Hevingen sa for siden:

Her har det skjedd litt siden sist. Noen med mer nedgang enn andre. Og så noen med fremgang; Du har vært flink som gikk tur SunLight! Det er en god start!

BigInJapan: Smart å avtale mens treningslysten er der.

Denne uken har jeg gått ned ca 0,5. Har hatt noen tøffe dager som resulterte i et veloverveid inntak av karborik mat. To dager på galeien, men er tilbake på den smale sti. Selv om det blir litt tøft denne uka med to skoleavslutninger. Får kanskje ta med meg noe atkinsbarer eller slikt så ikke kaker frister så fælt :) Kjøpte nytt belte her forleden og merker allerede at det er løsere enn da jeg kjøpte det. Får håpe det ikke bare er beltet som strekker seg ;)

synsegulla sa for siden:

Ja! Du har jo hele svaret der: den som ikke gir seg, vinner! Detter du av lasset, så legg det bak deg og fortsett med de gode vanene. Heia, heia! :)

Gabi sa for siden:

Jeg droppet å veie med i dag, da jeg har vært på en tredagers karbofestival.
Men er tilbake på den smale sti, håper jeg kommer kjapt i ketose igjen!

synsegulla sa for siden:

Etpar 100 gr opp etter min uke i syden, noe som er normale svingninger for meg. Satser på at de er borte i morgen. Jobber hardt for å komme i ketose igjen nå, og holder på å lage dagsplaner med oppskrifter sånn at det skal bli lettere å holde seg på stien.

Mi9en sa for siden:

Etter to bryllup, tre teambuildinger og to bursdager de siste 14 dagene, var jeg fornøyd med å veie 61,2 i dag. Det har gått sakte de siste to ukene, men det har hvertfall gått rett vei :-)

Har i tillegg hatt treningsstopp pga vondt i høyre hoft og kne. Vet ikke helt om det skyldes dietten eller treningen :confused:

Mi9en sa for siden:

Hvordan går det med dere? Lite liv her inne.

Hos meg viste vekta 60,4 i dag . Måtte veie meg to ganger for å være sikker på at den viste rett. Lenge siden sist jeg så den 0-en. -3,4 kg hos meg på 4 uker, så litt under 1 kg per uke, men det er jeg veldig fornøyd med.

Gabi sa for siden:

Ja, det er ikke mye liv her.
Jeg har ikke veid meg denne uken pga en alvorlig utskeielse forrige helg, men kom kjapt på rettmspor igjen, og gleder meg til veiedag på mandag!
Er såååå nær første delmål (under 100), men jeg går ned så treeeegt.
Men jeg fokuserer på de andre tingene som har forbedret seg, som huden og magen min!

@Maja sa for siden:

Skeia litt for mykje ut i forbindelse med kurs/reise denne veka, så vekta viste plutselig 69,2 :( Men er back og track med kosten, og nokolunde med treninga, så håpar dei ramler av (nesten) like fort som dei kom på...

Gabi sa for siden:

Whoa, veide meg i dag, og vekta viste -2 kg... Gjorde visst ikke noe å Skeie ut forrige helg!
Er nok mye vann, men likevel!!!

synsegulla sa for siden:

Så bra! Ned er ned, ta den gode følelsen med deg inn i neste uke.

Gabi sa for siden:

I dag var jeg OPP en kg fra i går, men er litt forstoppet, så håper og tror at det er det som gjør det. :(

@Maja sa for siden:

Er fortsatt opp 2 kg etter utskeiing sist onsdag. Håpar det "renner av" snart!

Gabi sa for siden:

Aua på magen i dag, håper jeg mister den kiloen som kom på fra i går. ;)

@Maja: Usj, håper det "renner" av snart!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.