Jeg lurer litt på hvor mange gram karbohydrater man bør spise dersom man lever lavkarbo..? Jeg har spist ketolyse tidligere, og da var det under 20 gram ca for min del. Men nå, med 2 barn og en mann som elsker karbohydrater, så kjenner jeg det blir litt mye å lage to ulike middager hver eneste dag..! Så jeg tenker en gylden middelvei.. Jeg ønsker å spise lavkarbo, men hvor mange gram bør man holde seg under dersom man vil ha vektnedgang liksom? :-)
Du trenger jo uansett ikke lage 2 middager da. Er jo bare å unngå å ha pasta, ris og potet oppi middagen, og heller servere det ved siden av hvis de absolutt må ha det. Så har du selv salat, blomkål, brokkoli, etc. som tilbehør... Det eneste da er jo at du må holde deg unna posemat og slikt, og heller lage middag fra bunnen av.
Ja, shailene, det gikk en stund.. Men da jeg spiste ketolyse, så brukte jeg jo en god del fett i maten, og jeg forsto det slit at å kombinere så mye fett sammen med karbohydrater ikke var spesielt bra..! Dermed måtte det lages annerledes til meg enn til resten. MEN nå er tanken at jeg spiser det samme som de andre, bare ikke ris og pasta selvfølgelig.. Og ikke fører et fullt så striks kosthold som ketolyse.. :-) Har endelig fått min samboer til å forstå at han og bør spise litt mindre karbohydrater.. :-P
Leste litt rundt på forumet her og ser at ca 50 kh/døgn er en grei start ialleall.. Så får jeg se hvordan det går.. :-)
Tusen takk for svar! :-)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.