Har spist lavkarbo i ca 1 uke nå og har merket at jeg blir så fryktelig mett. Metthetsfølelsen varer veldig lenge, jeg spiser meg passe mett og stopper, men så går det noen minutt å jeg føler jeg har proppet i meg utrolig masse. Eksempler på maten er 1 egg med 3 slicer bacon (frokost) halv paprika fylt med kjøttdeig og cheddar på toppen med litt salat på siden (middag, orket ikke alt) er det normalt å bli så mett av "så lite"? Trodde dette skulle være en normal porsjon slik at du fikk normal metthetsfølelse :p
Det er jo forskjell på folk, men jeg kjenner meg overhodet ikke igjen i at så lite mat er nok for meg hvertfall, trenger mindre enn på hk, men ikke sååå lite:oMen du får prøve deg frem, spise til du er mett og har nok energi til hverdagen, så får du se hvordan det påvirker deg vektmessig med tiden.
Ser ut som litt lite mat ja,men det viktige er jo hvordan du føler deg .Har du det bra,har du energi til hverdagen ?Hvis du har det så kan du vell vente litt og se hvordan det utvikler seg?
Dette er nok ofte noe som går seg til etterhvert, så ja, nyt det mens du kan! Jeg hadde også veldig lite sult og matlyst i starten. Tror det er ganske vanlig.. Hvis dette blir et langvarig problem kan du jo se om du kanskje burde øke karboinntaket litt og se om det hjelper på matlysta, er jo ikke bra å spise så lite i lengden. Prøv ihvertfall å få i deg nok protein (ca. 1g per kg kroppsvekt).
For meg og, men nå skriver jo ikke hovedinnlegger noe om vekt og høyde eller aktivitetsnivå, så ikke sikkert det er så hakkende galt. Og jeg vet flere har opplevd i overgangen at de har bruk for mindre mat i en periode, andre igjen spiser som hester. Jeg har opplevd begge deler etter en sprekk. Type vært stappmett på 2 biffer på tilammen 300g og 4ss smør på en dag, og det med en bmi over 40, andre ganger igjen spist over 3000kalorier og vært ulvesulten.
Det med metthetsfølelse og behovet for mat pleier å gå seg til etter en stund.
Det er ikke normalt å spise like mye hver dag over lengre tid. Men over ukene jevner det seg som regel ut. Bare man ikke spiser "lite, "lite", "lite", "lite", "lite", "lite", "lite", "kjempesprekk i sukkerhaugen" så blir det nok bra. :)
Jeg trengte lite for å bli mett i førsten jeg også. Bare følg kroppens signaler videre. Den vet hva den trenger.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.