Vik2r sa for siden:
Hei dere lavkarbere! :p Har lest en del om aspartam og proteinpulver på dette forumet og har ikke funnet noe svar på dette spm så da tar jeg en sjanse her og prøver. Raskt spørsmål for de som har kunnskaper om aspartam og proteinpulver. Jeg skal kjøpe meg et proteinpulver og nettop ferdig med induksjonsfasen på atkins å ønsker dermed å innføre litt ekstra proteiner rett etter trening. Jeg vet at aspartam er mye diskutert i form av "partystopper" osvosv... men, det jeg lurte på om det er noen som vet om at når et proteinpulver inneholder søtningsstoffet aspartam, i så små mengder som i proteinpulver, vill dette ha noe påvirkning på min vektnedgang ?
Jeg er litt bekymret siden det har gått veldig bra sålangt å vill ikke ødelegge dette.:( Hadde tenkt å kjøpe 100% egg protein som har:
Næringsverdier Per Servering (30,5 g) Per 100g Energi 468kJ/110Kcal 1534kJ/360Kcal Protein 24,0 g 78,7 g Karbohydrater 2,0 g 6,6 g -Hvorav sukkerarter 0,0 g 0,0 g Fett 0,5 g 1,6 g Kostfiber 0,0 g 0,0 g Natrium 0,43 g 1,4 g
Ingredienser: Pasteriusert eggehvite albumin, aroma, emulgator (lecithin), søtstoff (sucralose), enzym (Aminogen), søtstoff (acesulfam). Inneholder Søtstoff
Hva tror dere hvis man ønsker å være på ketose/atkins-induksjon i noen måneder... vill dette påvirke min vektnedang ?
All svar vil hjelpe meg for de som har litt mere peiling en meg på dette emnet. Takker og bukker;)