< Tilbake til oversikten

Ikke akkurat mat eller matoppskrifter ...

Andrine84 sa for siden:

...men litt relatert likevel.

Lurer på hvor stor form dere bruker når dere baker lavkarbobrød?
Min minste er vel litt mindre enn en vanlig brødform, og er en sånn typisk "formkakeform". Brødet blir da langt og lavt.
Her i denne postordre-byen finner jeg ikke mindre brødformer og tenker å måtte bestille på nett, noen tips?

nellie sa for siden:

Hvis du f.eks har en Europrisbutikk i nærheten så har de mindre aluminiumsformer der.:) Sikkert i andre lignende butikker også.

Dolsi sa for siden:

Du kan også stappe noe bakepapir i enden av formen slik at brødet blir kortere :)

Kitsu sa for siden:

Mulig du kan lage dobbel oppskrift i en form da?

Andrine84 sa for siden:

Så fine de var da Shailene :)

Kitsu: Har prøvd å lage dobbel porsjon ja, men synes ikke det er så godt når det er fryst, og det må jeg gjøre da..

Dolsi: Det hadde jeg ikke tenkt på. Smart :)

nellie: Og de kan brukes til brød? Vi har europris ja.

nellie sa for siden:

De er ment for matlaging, ihvertfall.:) Jeg har ei lita form i aluminium, som fulgte med brødmixen til brødet fra Funksjonell mat.:)

Andrine84 sa for siden:

Javel da, da må det bli en tur innom europris i morgen den dag ;)

Andrine84 sa for siden:

Takk for tipset, jeg fikk handlet meg de aluformene og ble fornøyd med høyden på brødet. Det ble mer "naturlig" og jeg kan nå spise en brødskive i stedet for 2, og vekker ingen "mistanke" om jeg har det med meg på jobben.
Hadde ikke lyst å proklamere så høyt at jeg går på ketolyse.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.