Her er en oppskrift på noe jeg i utgangspungtet tenkte "HUH...?" til første gang jeg såg oppskrifta. Men som jeg ble meget positivt overrasket over da jeg prøvde det ut!
Del 1 avokado og ta ut stenen. Skær på langs og lag ca 5-8mm brede skiver. Ha kokkosmel og krydder i en bolle og bland.
Vend avokadobitene i melet. Vend avokadobitene deretter i ett pisket egg og så til slutt vend det i kokkosmasse.
Stekes i varm panne med mye olje. Vend etter noen minutter. Stekes til det er gyllent på begge sider
Åh, jeg har lagra oppskrift på dette fra en eller annen paleoblogg før, men ikke somlet meg til å teste. Ser jo innmari godt ut (i alle fall nå som jeg magisk har begynt å ikke hate avocado...!) :)
Jeg synes ikke det smaker MYE kokkos i allefall. Men om man er en ihugga kokkos-hater, så vil man nok kjenne smaken, ja :cool:
Tror dette er en rett som bare må prøves...og enten så liker man det, eller så liker man det ikke :)
Laget disse idag og de er ganske gode! Men trur neste gang må jeg finne på en saus og god krydderblanding. Syns det blei litt for mild smak for min del
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.