< Tilbake til oversikten

Maiutfordringen!

Carisma sa for siden:

Med bakgrunn i diskusjonen om man klarer å ikke la seg påvirke av vekta når man veier seg hver dag starter jeg herved utfordringen: å ikke veie seg på en måned!
Altså, gjemme vekta (få noen til å gjemme den, gi den til en veninne e.l) i EN HEL MÅNED! Jeg kjenner at det allerede kan bli hardt, jeg er jo totalt avhengig. Men hva vil egentlig skje? Mest sannsynlig ingenting....

Så, hvem er tøffe nok til å ta utfordringen?

nellie sa for siden:

Lykke til!:) Har ikke hatt vekt hjemme på flere måneder, og det er ingenting vanskelig med det. Er den ikke der, så er den ikke der. Livet føles ikke tommere uten.:p

Carisma sa for siden:

Nei, men jeg vil anta kroppen føles fryktelig stuffed når man ikke har noen tall å forholde seg til... :o

maeve sa for siden:

Har VELDIG lyst å ta den utfordringen kjenner jeg! Er totalt opphengt i vekta, veier meg både morgen og kveld:/
Men klarer jeg?

Ziltoidia sa for siden:

Jeg leve helt uten badevekt fra september 2011 til juni i fjor, og det gikk helt fint det. Gikk faktisk ned litt også. Men jeg merker at jeg tørr å bevege meg mer utpå isen, hva mat angår, når jeg har vekta.

Så svaret er: njaaa, jeg har tatt utfordringen. :p

nellie sa for siden:

Ikke når man spiser som man skal..

Carisma sa for siden:

Det er jo nettopp det som er poenget med utfordringen, å tørre å miste kontrollen litt. Å ikke se umiddelbart hva en porsjon bringebær ekstra gjør med vekta, eller hva kullsyre gjør osv.

Ziltoidia sa for siden:

Jojo, jeg ser poenget.
Men jeg tror, for min egen del, holder det med 'en ting om gangen'. Enten eksperimenterer jeg med å være mindre strikt på karber, eller så prøver jeg å leve uten vekta. Men jeg ser helt klart fordeler med å leve uten vekta. Ikke bare for de som blir stressa av det, men man kan også holde seg mer "på matta" matmessig av å ikke vite helt hvordan det ligger an vektmessig.

smgj sa for siden:

En uke, eller to på tur - ja... under nedtrapping av stoffskiftemedisin i en hel måned ... nope. :) Men må innrømme at det er en spennende sak, så jeg kommer til å niglo på dere fra sidelinja, og kanskje kutte den daglige turen opp. :D

Lillemy71 sa for siden:

Challenge accepted :D

Eller nei det blir helt feil for jeg har ikke vært på vekta siden november/desember i fjor og har heller ikke tenkt og begynne med det nå igjen. Vet at jeg har blitt mindre for jeg tpok på meg en bukse her om dagen som ikke er brukt siden september i fjor og den var blitt litt stor til meg :)

Tenker hodet er mer stuffed enn kroppen :D Dette sitter jo bare i hodet og et slikt avhengighetsforhold til vekta skaper et unødig stress, som igjen kan stoppe vektnedgang. Hva så om du veier 659 g mer på tirsdag enn mandag, det er ikke fettvekt og hva som forårsaket det betyr lite eller ingenting. Dette klarer du Carisma også kan du kanskje få en stressfaktor mindre og tenke på? Lykke til :)

Jeg har som sagt ikke gått på vekta siden i fjor og har ikke savna det. Jeg har stressa en del med ny jobb og flytting, har prøvd å være forsiktig med maten men det har gått litt i hytt og pine, har vært ute av ketose også et par ganger (tror jeg). Treninga har det også blitt så som så med. MEN, jeg har slappa av, kost meg og tenkt at så lenge jeg spiser sånn ca ketogent eller generell lavkarbo påvirker det ikke vekta særlig og jeg har minka i størrelse i følge klærne mine :D For meg har det ihvertfall virka og legge bort stresset rundt veiing av meg selv og maten.

Lykke til med badevektavvenning alle sammen :)

Carisma sa for siden:

Jeg sprakk i dag... :flau: stillstand. Men har vært på storbyferie i mellomtida, så sannsynligvis vært mye høyere.
Men, nå gjelder det å holde ut 2/3 måned til da!

Lillemy71 sa for siden:

Ja ja bedre å sprekke med en tur på vekta enn en tur i sjokoladeskåla :D

Har ennå ikke vært på vekta, men prøvde bunaden i går og den var for stor igjen :(

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.