Jeg fikk for 5 år siden pvist ett anfall av urinsyregikt i den ene storetåen,fikk medisiner og ble bra igjen. For 4 dager siden begynte jeg på ketylosekuren, det går jo kjempefint , men idag våknet jeg med smerter i "festeleddet" i tommelen, litt anntydning til hevelse og rødme og frykter ett nytt anfall... Hva gjør jeg? må jeg slutte på kuren , vil helst ikke det, da den virker fungere på alle andre måter...HVa må jeg eventuelt gjøre og tenke på? hva bør jeg ikke spise og hva kan jeg spise...jeg tenker begynne ta c-vitamintilskudd, da jeg vet det skal være gunstig for å bryte opp urinsyrekrystallene og bli mer påpasselig med vann.. Hvordan er det med chai-te kun laget på krydder(Ingen the) , den er vel ikke vanndrivende? Håper på svar her...blir litt stresset :(
Det verste du gjør er å stresse! Drikk godt med vann, og sørg for å være i aktivitet (en halvtimes gåtur om dagen) det pleier iallefall å hjelpe mannen min! han spiser ketogent, og han sier alltid "nå har jeg vært sløv med vanndrikkinga" når han får et utbrudd :)
Her stod det mye tull.... Jeg har hatt forhøyede urinsyreverdier og smerter i ledd, og det forsvant helt da jeg la om til ketogent. Langt fra vegetarisk! Det jeg bet meg merke i i artikkelen var at det stod man manglet folsyre, jeg har kronisk lave verdier og tar det fast. Kanskje nor å forsøke?
Jeg vil ellers tro det er et typisk verre før det blir bedre tilfelle.
jo, takk for svar :)...jeg har trappet opp vanndrikkingen ,og utbruddet har iallefall ikke blitt verre...ser jo når jeg leser på nettet at det er noen matvarer jeg kanskje bør være mer forsiktige med enn andre...jeg er jo helt begynnelsen av kuren og merker jeg mister mye vann, så det er sikkert en årsak...også skal jeg prøve folsyre og bevege meg bør jeg jo uansett ;) !!:) tusen takk for svar!!
jeg er jo mest bekymret for om kuren blir "farlig" for meg...men da får jeg iallefall prøve :D
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.