< Tilbake til oversikten

Vafler med kokosmel?

kamp sa for siden:

Noen som har prøvd å lage vafler med kokosmel?

rut311 sa for siden:

jepp.. funker det:)

kamp sa for siden:

Bruker du noe Anne bindemiddel enn bare egg?

rut311 sa for siden:

jeg har hatt i litt fiberhusk.. har desverre ikke noe "oppskrift", bare slumper.. Egg, rømme, sukrin/stevia, fiberhusk, bakepulver, kokosmel, kardemomme, melk(kan gjerne bli litt tykk røre etterhvert..

Yonah sa for siden:

Jeg bruker kokosmel, oppskriften er ikke min( kan ikke linke til formet der den ligger pga det er lukket)

4 egg
1dl kokosmelk(eller fløte/rømme)
2ss kokosmel
1ss fiberhusk
Evt søtt etter smak, kardemomme etter smak
2ts bakepulver

La svelle og stek. Jeg pleier å få 5-6vafler i mitt store wilfajern av denne.

kamp sa for siden:

Tåler ikke melk dessverre men skal prøve meg på imse sin oppskrift :) jeg lager noen nå og de er veldig gode på smak men faller så lett fra hverandre.

index sa for siden:

Er glutenmel noe å bruke til vafler og denslags? Kjøpte en pose for noen måneder siden, men har ikke kommet på noe å bruke det til...

Jeg kjøpte en eske med noe amerikansk vaffel- og pannekakemiks på helsekosten. Tilsettes egg, olje og vann, og stekes. Fin konsistens, men det smakte bortimot ingenting! Kanskje man bør tilsette søtning og kardemomme? Noen andre smaker som egner seg? Litt vanlijeessens kanskje?

Yonah sa for siden:

Dersom du tåler gluten så. Oppskriften jeg la ut over her funker med glutenmel. Jeg kasta mitt glutenmel, for jeg tåler ikke gluten.

smgj sa for siden:

Er ikke det litt bortkastet med gluten mel der? Om man først skal utsette seg for gluten så bruk det heller der hvor det trengs; for å gi "gjærbakstegenskaper"...

Moogie sa for siden:

Hva gjør dere for at røra skal fungere bra i vafeljernet? Jeg klart å ødelege mitt vafeljern når jeg forsøkte å steike vafler med kokosmel. De satt fast! og rant utover hele greia! Grr....

kamp sa for siden:

Olje..

Moogie sa for siden:

Jo, jeg brukte olje, og smurt godt. Men det funket visst ikke

Yonah sa for siden:

Er vaffeljernet ditt slitt? Jeg har aldri noensinne fått lavkarbovafler til å henge fast, ikke i det gamle åkivenjernet som tok kvelden, det nye wilfajernet eller båljernet mitt( gammelt jern til bruk på vedkomfyr, vi bruker det på tur).

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.