< Tilbake til oversikten

Proteinpulver på ketose (kasein og fett)?

Vik2r sa for siden:

[INDENT] Hey dere! Jeg vet at det er mange tråder her allerde som inneholder nettop dette med proteinpulver etter trening. Men, jeg lurte på om det er mange her som har erfaring med kasein?

Har kjøpt en boks nå som inneholder nesten bare proteiner (21g per scop) og lurta på om dette er nokk i form av at det ikke er værken fett eller karbs inni dette. Karbs skal jeg ikke ha i meg noe uansett så om et egg i tillegg hadde gjort susen? (21g proteiner og 3/4g fett). Har lest en del om kasein og whey så grunnet til at kasein is my "protein off choice" er at jeg mener dette kan være bra for meg på ketolyse, i og med at insuline ikke øker i samme grad som med whey. Kasein bruker også mye lengere tid en whey, men velger det forde.

Anyway, hvis noen har efaring med blandingen av antall proteiner og fett etter trening, resultater osv så lytter jeg ørene mine :)

er 166, 72kg, trener stryke og kondisjon sammtidig i økten som varer i ca. 1 time og dagen, 6 ganger i uken. Har regnet ut at mitt daglige protein inntak brude være ca. 180 faktisk! Mange som mener det er veldig enkelt å få i seg alt for lite proteiner, spesielt for dem som trener meget hardt.

Takker for alle svar og håper dere tar tiden til å gi meg noen gode tilbakemld om (etter trening). Beklager skrivefeil, har F i norsk ^^,

Btw: formålet er å gå ned i vekt samt øke muskelmasse. Dette har fungert så langt men er bekymret for at musklene ikke får nokk proteiner. [/INDENT]

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.