< Tilbake til oversikten

rått egg i smoothien?

Chamomilla sa for siden:

Er det andre enn meg som har problemer med det, eller er det helt greit både mht smak, konsistens og bare tanken på rått egg?:o
Det er jo litt pysete av meg for jeg spiste masser av eggedosis i mine mye yngre dager og jeg har lagd spaghetti carbonara med rått egg. Likevel har jeg problemer med det når det gjelder smoothie:( . Andre?

Helene sa for siden:

Har hatt samme tankene selv.. venter spent på svar fra de erfarne her..

Summer sa for siden:

Jeg tenkte sånn i begynnelsen, og vispet eggedosis av eggene før jeg blandet inn bærene. Men etterhvert fant jeg ut at det er bedre ute eggedosis først, men det er jo en grei vei å gå for å bli trygg...;)

Har dere spist sorbet? Det er med rått egg:D

Jeg lager vel egentlig sorbet når jeg lager smoothie.
Jeg har tre egg og 120g blå/bringebær og oen ss med olje i. Og spiser med skjei.:)

Tingeling sa for siden:

Det skjønner jeg kjempegodt, det hadde jeg også!! MEN jeg kan betrygge deg med at du smaker det ikke i det hele tatt !! :) Konsistensen blir kjempefin, og eggene gjør ikke annet ut av seg enn å mette godt i magen :)
Jeg pleier å lage min smoothies av 3egg, 2ss olje, 100g bær, litt fløte og naturell yoghurt.
Kjempegod start på dagen :D

Nille sa for siden:

Rått egg er vel ikke ekkelt vel. Smoothie er knallgodt ! :sikle:

Fedonisten sa for siden:

Helt sant! :ja:

Merker ikke egga altså! :nei:

slurpe-slafse

Aline sa for siden:

jeg er verdens største mat-pyse, altså...!! og jeg kan garantere at det ikke smaker noe som helst :)

Chamomilla sa for siden:

Takk for svar allesammen!:klem:
Min neste smoothie skal bli med egg, synes nemlig at proteinpulver setter for mye smak. Og jeg som har kjøpt en stoor boks på helsekost til jeg vil helst glemme hvor mye penger:eek: .

Jeg har to store bærposer i fryseren, en med tropisk frukt og en med skogsbær. Nå er det snart lunsjtid, og jeg tenker jeg starter med skogsbærene, litt kokosolje og 2-3 egg:smile: . Udo's ble inntatt sammen med frokost, så da kan det være greit å variere litt i oljebruken vel?

Høyt på ønskeliste står en skikkelig "blender" (huff for et ord, det heter vel hurtigmixer?). Nå er det stavmixeren som jobber hardt med de frosne bærene, stakkars..

Noen som har et tips til en bra blender eller bruker dere også stavmixer?

Ha en fin lavkarbodag!!!:D

Mum 4 2 sa for siden:

Kanskje du kan bruke litt av proteinpulveret hver gang sammen med egg og bær. Prøv deg fram. Det har jeg gjort. Heldigvis smaker begge typene pulver jeg har kjøpt nam nam.

Jeg kjøpte nettopp ny hurtigmikser. Kjøpte den som vant testen til tv2 hjelper deg. Kostet 598 på elkjøp. Den knuser frosne bær enkelt. Men så at de solgte en type på Clas Ohlson til 298 sist jeg var der.

Ha en fin dag du også!:)

Hyper sa for siden:

Jeg har kjøpt den på Clas Ohlson til 298...
Har enda ikke prøvd å lage smoothies eller knuse is i den, men lagde blomkålmos, og det funka kjempefint!!..
Man må bare være litt tålmodig, da knivene sitter i bunnen, og ikke alt blir "most" med èn gang;)..

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.