< Tilbake til oversikten

Blodsukkerstigning

lykkeliten2010 sa for siden:

Er det noen her som har målt blodsukkeret etter et lavkarbomåltid? Har man alltid blodsukkerstigning etter et måltid?
Og hva er egentlig vanlig stigning etter et karboholdig måltid, feks. spagetti eller brødskiver?
:)

Nutta sa for siden:

Mitt blodsukker ligger jevnt mellom 3 og 5 på lavkarbo, men spiser jeg feks spagetti eller brødskiver så fyker det fort opp (9-10 og over det) og fort ned igjen...noen ganger ligger jeg alt for lavt en stund et høyt karbohydratinntak. Det er vel derfor det er lett å spise mer kort tid etter, for å få blodsukkeret opp igjen. Men jeg er insulinresistent, så jeg er kanskje ikke den rette til å gi et svar. Tror at det er veldig inviduelt egentlig.

BenteR sa for siden:

Nå har jeg diabetes, men blodsukkeret reguleres med kosten.
Ingen av mine måltider inneholder mer enn 5 karbohydrater og da er økningen i blodsukker minimal, kanskje fra 5,3 til 5,7.

Spiser jeg derimot 70 gram kokt mandelpotet (har veid og sjekket) så er blodsukkeret oppe i 12,7 på null komma null og holdt seg der i nesten fire timer.....
Men siden jeg er diabetiker så vil mitt blodsukker reagere kraftigere enn hos friske ved inntak av karbohydrater.
At lavkarbo ikke påvirker mitt blodsukker nevneverdig er noe som vil være likt også for ikke-diabetikere.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.