Hei :)
For en stund tilbake kjøpte jeg disse to produktene; Pofiber og fiberfin. Disser har stått uåpnet ganske lenge nå, men jeg har ikke funnet så mange oppskrifter der disse produktene blir nevnt. Kan noen fortelle meg hva jeg kan bruke dette til? Noen forslag til oppskrifter?
Ps. Vet ikke om dette er det rette forumplassen å legge dette innlegget på.
Oy, svensk :) Skal innrømme jeg ikke er så god på noen av ordene :flau:
Dette er oppskriften: 5 medelstora ägg
1½-2 dl Pofiber (finns på glutenhyllan)
2 msk fiberhusk (detsamma som ovan)- Hva står msk for? ½ tsk salt
1½ tsk bakpulver
½ dl krossade linfrö
2 msk vispgrädde- Hva er dette?
Ellers så denne oppskriften veldig god ut :) Takk for tips :)
Disse rundstykkene er gode og inneholder pofiber. Selv bruker jeg oftest pofiber som lett panering/"brøding" på fiskekaker og sånt - fungerer fint, og er billig. :p
Ser den porsjonspizzaen inneholder ketolyse bakemiks (eller bakeprotein). Hvor får jeg tak i dette? Er det noe annet jeg kan for eksempel bruke istede? De så ut som lefser også. Kanskje en kan lage dette til tacolefser? :)
Og det brødet så jo kjempegodt ut :) Må nesten prøve den en dag :) Takk for tips :D
Originaloppskriften er faktisk ment for lompe! Og så ble den på magisk vis omgjort til pizzabunn.
I den varianten ble bakepro brukt istedenfor, som man kan få køpt på helsekost. Bakemiks kan man finne på Meny.
....Nå kom jeg plutselig på at jeg forleden lagde denne pizzabunnen uten noen av delene, men brukte liiiitt kikertmel, men det tror jeg faktisk var helt unødvendig. Konklusjon: prøv uten. Jeg tror det går bra :p
Får se om jeg finner noe av dette på helsekosten eller på Meny neste gang :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.