< Tilbake til oversikten

Jeg vet liksom ikke hva jeg skal spise

Snuskemor sa for siden:

Er jo masse god mat, men er begrenset hva jeg kan lage til på jobb.

Jeg blir helt rådvill. Jeg er ikke så flink å lage mat.

Snuskemor sa for siden:

Og først nå så jeg oppskrift-underforumet... Hehe.. Nå skal jeg se litt der.

Yonah sa for siden:

Vi alle har startet på null når det gjelder å lage mat;) Så det lærer du.

youtube lærte meg etter mange år å lage god omelett for eksempel, søk på jamie Oliver og omelett, han lager den på en god måte. Jeg bruker for eksempel 2 egg, 3ss fløte, fyller omeletter med en neve revet ost, noen skiver oppskåret skinke, 2cm purre og 1/4paprika. Veldig godt og enkel frokost/kald lunsj.

Masse gode oppskrifter her inne ja:D

En god matpakke synes jeg kan være 1/2 boks cottage cheese, 100g russisk/tyrkisk yoghurt, 50g bringebær( kan legges frosne på toppen av boksen, lag kvelden før), litt søtt og for eksempel 10-15hakkede mandler. Skikkelig dessertlunsj.

kyllingsalat er godt, stek en haug kyllingfileter på 160 gr rundt omkring 50min, til det renner klar kjøttsaft av de, ha gjerne på salt og pepper før steking.Skjær opp hver filet i terninger og frys de ned enkeltvis. Så er det bare å skjære opp litt grønnsaker dagen før, ta frem posen med ferdigstekt kylling og legge i kjøleskapet ved siden av salaten. På morran legger du i kyllingen. Dressing har du på eller ved siden av i en boks. Jeg tar ofte bare 2ss creme fraiche/rømme, men ellers er det godt med hvitløksdressing( ligger flere oppskrifter her inne, veldig lett å lage).

Snuskemor sa for siden:

Takk! Flott med matpakketips!!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.