< Tilbake til oversikten

For eller imot EU?

mofe sa for siden:

Nå har det jo vært valg i Frankrike om EUs grunnlov. Jeg spurte kjæresten min hva dette betydde, at de skulle ha sin egen grunnlov? Og han sa at det ble omtrent litt som USA.. hvorpå jeg reagerte med "hva????"..

Jeg har innmari lite peil på dette - men kjæresten sa at i Norge, så er 90% av lovene våre bestemt av EU, gjennom EØS-avtalen.. stemmer dette?

Og hvordan fungerer EU, egentlig..? I forhold til at dette valget i Frankrike var så viktig.. er det fordi det er et rikt land, med mange innbyggere? Har de flere stemmer enn andre land?

Aline sa for siden:

vet ikke helt hva jeg synes, både for og imot...

vet egentlig ikke nok... burde ha en mening... :p
et godt poeng er at siden vi allerede må følge eu-lovene, så hadde det vært fint å ha noe å si (men vil det egentlig hjelpe å bli medlem...? vi er jo ikke et så stort land... )

nei.. jeg venter litt med å avgi stemme, jeg :D ;)

pysa sa for siden:

Jeg er for, men kommer ikke på noen konkrete argumenter på hvorforakkurat nå...

og nei det er ikke for å få billigere røyk og alkohol. For jeg røyker ikke og drikker så lite at jeg ikke har problemer med å finansiere forbruket mitt :) Synes nemlig det argumentet er ubrukelig!
[size=1][/size]
Men synes jo det er rart at vi betaler så mye for å få være medlem av Eøs og må rette oss etter alle EU reglement uten å få noen av EU midlene.... Derfor likegreit å være medlem...
[size=1][/size]
[size=1][/size]

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.