:eek:
Har hatt tidenes sprekk! Og jeg som hadde vært så flink i 4mnd nå! Tror sprekken kan ha noe med mangel på de resultatene jeg ønsker, går ikke ned i vekt. Er likevel ganske sikker på at jeg har fått andre fordeler med lavkarboen, som et sunnere kosthold, mere energi, midre søtsug osv...
Men ja, i påsken så sprakk jeg så det suste! Skulle først bare gi meg selv lov til å sprekke en dag, med godteri, kake, vaffel, pizza. Tenke at skulle jeg først sprekke så fikk jeg gjøre det skikkelig :p
Etter det har jeg kjøpt sukkerfri sjokolade omtrent hver dag, ig terskelen for å spise karbo har blitt betydelig lavere, og de siste to dagene nå har jeg spist både hamburgerbrød, brus, vafler og nå er jeg snart på vei ut for å kjøpe sjokolade...har allerede spist masse så en fra eller til kan vel ikke skade?
Hjelp! Hva skal jeg gjøre for å få tilbake motivasjonen? Og vi jeg måtte gå gjennom ny runde med slapphet og hodepine? For det passer veldig dårlig akkurat nå.
Iiiiik!!
Og s har jeg tenkt på en annen ting... Siden jeg ikke går ned i vekt, er det noen som har erfart vektnedgang ved å tilføre noen trege karbohydrater i kosten?
Bare en til- bare en til.. En gang må du stoppe vet du! Det kan like godt være nå...;)
En sprekk er ikke verdens undergang, det viktigste er at du henter deg inn igjen etterpå. Du er jo allerede tilvendt, så jeg tviler på om ubehaget vil merkes denne gang. Men siden du ikke går ned på ketogent kosthold ville jeg ha prøvd å øke litt på karbohydratene, til rundt 40-50 gram eller deromkring. Helst i form av mer grønnsaker, og kanskje en frukt om dagen eller så. Det er lov å prøve seg frem litt for å finne sin retning vet du, og en sprekk på en uke er liten i forhold til fire måneder på ketogent kosthold.
Enkelte opplever faktisk at kiloene slipper taket etter en slik sprekk, så om du kommer deg på sporet igjen nå skal du slett ikke se bort fra at resultatene kommer snart...:D
Det er lov å sprekke innimellom ! Du har jo vært flink i 4mnd! tenk på hvorfor du ville begynne med dette i utgangspunktet! hvorfor ønsker du å gå på lavkarbo? Dette greier du! jeg heier på deg :D
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.