< Tilbake til oversikten

Å gå ned de ekstra 2 kg!

Fettnok sa for siden:

Hei!
Spiser vanlig lavkarbo, men teller ikke karber lenger. Har i det siste gått opp et par kg, trener kampsport, og kjenner jeg er litt tyngre i kroppen. Vil gjerne gå den disse, men vet ikke helt hvordan jeg bør gå frem her? Er jo ikke overvektig, men vil bare bli litt lettere i rompa. Noen råd????

langaard sa for siden:

Hva spiser du i løpet av en dag, da?

Fettnok sa for siden:

Veldig forskjellig, smoothie som er lav på karber, lavkarbobrød, nøtter, etc, leser akkurat her nå at det kanskje er lurere å "gå over" til Fedon. Jeg fikser ikke helt dette med å telle karber og regne ut, synes det blir så overfokusert og litt som å telle kallorier..

langaard sa for siden:

Hadde kutta ut brødet, jeg da;)

Kitt sa for siden:

Og nøttene! Blir veldig fort mange ekstra kalorier av nøtter!:eek:

Yrla sa for siden:

når det er snakk om to kilo, pyntekilo om jeg forstår deg rett, må du regne med å telle og være nøye med å ikke spise litt for mye karb. og litt for mye kalorier.

Fettnok sa for siden:

Ja, sikkert lurt. Har lest meg opp litt på fedonkost, og forsøkt dette noen dager, og det var det som skulle til. Det er lettere å drive med kampsport på fedon enn streng lavkarbo føler jeg. Ikke veldig glad i alt fettet. Blir fort kvalm av det.

Yrla sa for siden:

Det tar tid før kroppen å tilpasse seg streng lakarbo (for å få forventet mengd energi). Det er ikke så mye fett. Husk 1 g fett gir 9 kalorier i motstning til protein og karbo sine 4 kalorier. Så det er ikke å erstatte gram for gram. Det viktigste er at du ikke glemmer å tilsette fett (f.eks i form av ost, avokado , kokosmelk, smør) om du spiser magert kjøtt/fisk i måltidet eller spise fett kjøtt som kjøttdeig, lam ,laks osv.Ikke meningen at man skal spise fett til man blir kvalm.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.