Hei og hå godtfolk:)
Nå er jeg SÅÅÅ lei av å bake det ene brødet etter det andre, som jeg ikke er fornøyd med. Det må da gå an å få et brød som har mer enn 2 cm høye skiver og som ikke er tungt og fuktig?? Vær så snill... orker ikke bake flere våpen,som resten av familien kaller det:)
Det hadde vært det enkle ja, men jeg får ikke til å spise omelett eller annet pålegg uten brød. Får til gjør jeg jo, men for å kunne klare dette over tid, må det være et brød alternativ for mitt vedkommende. Men nå har jeg prøvd utallige oppskrifter og alle blir lave og tunge... :(
Jeg baker veldig sjelden brød, noen ganger knekkebrød og oopsier, men som regel spiser jeg ikke noe brød, kun egg i alle varianter, kyllingsalat, tunfisksalat, cottage cheese og tyrkisk yoghurt..
Ja jeg er fullt klar over alternativene:) Og ja, hvis ikke jeg hadde trengt en god brødoppskrift så hadde jeg jo ikke spurt damer:) Så igjen, jeg trenger ingen alternativer, jeg trenger et godt brød:)
Etter mi meining er eit av dei betre alternativa innanfor godt lavkarbobrød Karins beste brød, men du kan ikkje forvente å få høgkarbobrødsmak eller konsistens ut av eit lavkarbobrød, det vil aldri bli heilt det same, slik er det berre.
Kva med å prøve å steike nokon av brødoppskriftene du har funne som "pitabrød" i staden for i vanleg brødform? Eg har hatt god erfaring med det. Deler dei i to når eg skal bruke dei, som eg ville gjort med vanlege pitabrød. Dei blir ikkje så blaute, synest eg. Eventuelt kan ein vel hive dei i ovnen litt etter at dei er oppdelte, for å få litt skorpe, og skjerpe dei litt.
Det hørtes jo ut som en idè ja! Og ja,er jo inneforstått med at det ikke blir det samme som ordinært brød uansett hvordan jeg gjør det,skulle bare så gjerne hatt litt mer luftig brød. Mulig mine bakekunstner er helt elendige, men vil så gjerne prøve å finne noe som ligner:) Men fin idè å lage de med andre fasonger, det skal prøves. Takk:) Prøvde sist nå å gi opp egne blandinger og prøvde easy living sitt lavkarbo brød.. ikke bra:(
Har du prøvd Karins beste? Oppskrifta ligg her inne ein stad. Klapp ut som pitabrød og steik. Ha i frysaren, og ta fram når du treng. Så innmari luftig får du dei nok ikkje, er eg redd for.
Fant det på tidligere innlegg ja...tusen takk:) Det ligger så masse oppskrifter,og mange er sikkert topp,det er bare å finne de:) Igjen, takk.... da skal det testes ut:)
Jeg også. Men da spiser jeg gjerne middagsrester i stedet.
Vi er forskjellige, og for min del er det bedre med noe helt annet enn en dårlig erstatning. (Er nemlig helt enig i at lavkarbobrødene så langt smaker annerledes. :) )
Jeg ser det står lavkarbo i filosofiboksen din - om du tillater noe mer karber enn lchf så er kanskje Rimis lavkarbobrød et alternativ for deg? Det har store, fine skiver og smaker som vanlig brød, har mye mindre karber og mindre kalorier enn vanlig brød. 6,7 g kh / 100 g brød! :) Og er kjempegodt!
Jeg har også til gode å finne et lavkarbobrød som faktisk er godt.
Det er flere varianter. Jeg laget en i går, første infall på brød på noen måneder.
5 egg-vispes til skum, trenger ikke å bli stivt.
50g smeltet smør-røres inn.
1dl kokosmel+1ts bakepulver og et par klyper salt- røres inn.
Stekes i ca 25 minutter på 175grader. Strø gjerne over frø før steking.
Dette brødet blir lite, vil si at dobbel porsjon gir et stort brød. Denne porsjonen vil gi et veldig lavt brød, men røren er som deig og en kan fint bare fylle halve forma i lengden. Om du liker det, så kan du lage dobbel prosjon neste gang.
Bra at du spurte om dette Mariah83.
Jeg har også bakt utallige brød, alle har gått i søppla!
Har bakt knekkebrød selv i ca 6 uker nå å kjenner også savnet etter brød. Jeg må også ha et brødalternativ rimlig fort om jeg skal klare å holde meg på lavkarbo til frokost/lunsj.
Joda, knekkebrød er godt det, men.... Trenger litt variasjon der også, toast og ostesmørbrød fesk :)
Denne tråden kommer jeg til å følge med på :)
Jeg har prøvd å lage en aldri så liten ansamling brøderstatninger på bloggen min. Merk at det er andre som har funnet opp disse oppskriftene, og det er linket til originalen i bunnen av hvert innlegg. Originaloppskriftene er ofte mer detaljerte, så kan anbefale de. Når det er sagt så lager jeg ikke noen av disse særlig ofte. Har vent meg av brødvaner, men harfull forståelse for at det tar sin tid. goodshiplollypoop.blogspot.co.uk/p/all-recipes.html
To favoritter: Nannahs frokostbrød - masse ost og nøtter og fløte og nammenam. Lena Beatrices luftige brød. Beskyld meg gjerne for å ha gjemt det beste til sist her. Dette er godt, enkelt, raskt og billig.
Lena Beatrice's tekaker ja! De lagde jeg mye en periode, men det er liksom noe som mangler i smaken der... Antagelig sukker-vanen.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.