< Tilbake til oversikten

Flybillettpriser etter kroppsvekta ...

index sa for siden:

Ikke uventet, trodde nesten Ryanair skulle prøve seg på denne først. Og når man ser hva man må betale for noen ekstra kilo på bagasjen er det en viss logikk i det også. Men jeg lurer litt på etikken i dette, folk har jo forskjellig høyde og kroppbygning og det kan lett oppleves som om man blir straffet for å være over gjennomsnittet...

Lillemy71 sa for siden:

Det der kan jo aldri bli rettferdig uansett hvordan man snur og vender på det, pga av forskjellig bygning. Tenker på kompisen min som er 2,02 m høy og veier 115 kg (skikkelig muskelbunt) han har det vondt nok som han har det med lite beinplass på lange turer om han ikke skal måtte betale vekttillegg også :(

Bønna200 sa for siden:

Jeg tror nok dette flyselskapet kommer til å gå med dundrende underskudd. Det er nok et fåtall overvektige som reiser med et flyselskap som krever offentlig veiieng. :rolleyes: Det finnes flere flyselskap å velge i.
Etter hva jeg har hørt er ikke dette aktuelt verken i SAS eller Norwegian og det er nok flere store selskap med dem.

Carisma sa for siden:

Er ikke samoa det stedet med flest overvektige i verden? Ingen bombe at det kom der kanskje.

nellie sa for siden:

Jo, Samoa sliter fælt. Tror det var noe sånt som 70% av de fra 15 år og oppover som var per def overvektige. Men flyselskapet flyr vel ikke bare tur-retur Samoa?

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.