< Tilbake til oversikten

Synnøve Finden gresk yoghurt

lykkeliten2010 sa for siden:

...med pecannøtter og honning.
Yoghurt, honning og nøtter er separert, og så skal man blande. Hvis jeg da ikke blander oppi honningen, kan den spises da? Det står 20 g karbo pr 100, men det står ikke for hver enkelt ingrediens.

Vanii sa for siden:

Det lurer jeg også på :)

smgj sa for siden:

Det spørsmålet vet sikkert synnøve finden sin produktavdeling (er ikke det Tine?) noe om. :)

Dolsi sa for siden:

Liker ikke den med honning og nøtter jeg, men de andre greske yoghurtene fra Synnøve, de er bare nydelige og jeg har fått dilla på dem :)

Kanutten sa for siden:

Er ikke det en selvstendig produsent?

Vibeke-67 sa for siden:

Nå kan man kjøpe gresk yoghurt naturell. Den er kjempegod, synes de andre greske og tyrkiske er for kornete og tørre.
Men fant ikke denne naturell på produktsidene, men har tenkt å kjøpe i morgen og kan godt skrive inn karbohydratinnholdet da.

smgj sa for siden:

Du har rett. Jeg trodde de var slukt av Tine, og det bare var merkevaren igjen, men jeg ser at de heldigvis er selvstendige ennå. :)

Kari Marita sa for siden:

Har smakt den med jordbær, men der var alt blandet sammen. Det er vel tilsatt sukker i jordbæra, er det greit å spise den på lavkarbo da? Den var god. :)

Anarko sa for siden:

Har de fått store bokser med gresk naturell yoghurt da? Skal lete i butikken

Har store bokser med naturell gresk yougurt i butikkene ja :)

lykkeliten2010 sa for siden:

Jeg satser på at det går greit å spise om jeg ikke blander oppi honningen jeg :) honning har jo 57g karbohydrater eller noe slikt, og denne yoghurten har 20 g (pr 100) regner da med at det er inkludert honning? Den inneholder da 75% yoghurt , 20% honning og 5% nøtter... Noen som er flinke i matte? :p

Anarko sa for siden:

Er det type lite fett, eller type 10 gram fett pr 100 gram som den tyrkiske yoghurten? Hvilke butikker selger denne?

Yonah sa for siden:

Nei, ikke 10%, sjekket på fredag, undres på om det var 2%, så da gidder jeg ikke å kjøpe.

Rin sa for siden:

Den Synnøve-varianten er ekstremt fettredusert, så jeg har avfeid den som uinteressant for meg - men samboern har spist den i sånn porsjonsboks med müsli osv, og sier han synes yoghurten er veldig god.

Borealis sa for siden:

....jeg har falt så for russisk yogurt, så det er bare den som gjelder for meg;)

Det er den med 10g fett ja. Bunnpris der jeg bor.

Hamster59 sa for siden:

Holder meg til Lindemanns tyrkiske yoghurt. Den har 10% fett og ikke tilsatt sukker eller annet søtstoff. Da kan man heller tilsette det man ønsker. Selv bruker jeg bringebær, blåbær og nøtter. Bruker ikke noe søtt, men drysser over litt kanel og evt. litt nypeekstraktpulver. Mulig den yoghurten ikke er tilgjengelig overalt, men spør på butikken, kanskje de tar den inn? Her går det 1-2 bøtter i uka.

Kitt sa for siden:

Rema fører Lindemann i hvert fall! :)
Har de ikke i din butikk, be dem ta den inn!

Rin sa for siden:

Eller Lindahls, som noen av oss mener at det står på boksen. :p (Om man skal be noen om å ta inn et produkt, hjelper det vel å ha navnet under kontroll)

Kitt sa for siden:

:o:o:o:o

Vet jo det! Må huske å bruke hodet selv om det liksom er ferie for tiden! :o:o:o

(Syns navnet skurret litt, men tenkte det var jeg som tok feil!)

Yonah sa for siden:

10% i den fra Synnøve? Lurer på hvilken det er, jeg jeg har kun sett slik som er veldig fettredusert fra de. Den fra Linddals har 10% og russisk enda mere.

Hamster59 sa for siden:

Kanskje det var påskevinen som slo ut her, det var meg som skrev feil. Burde vel ha sjekka kjøleskapet først. Lindemann er som kjent et australsk vinmerke, noen av deres viner er OK på lavkarbo. :)

For øvrig har jeg ikke sett den russiske verken her i Tromsø eller i Nord-Sverige.

JenJen sa for siden:

Coop Obs her i Tromsø hadde den russiske inne på lørdag :ja: Den har vært borte en stund, men nå har de tydeligvis fått inn en ny forsyning :)

Hamster59 sa for siden:

Rema 1000 på K1 hadde halvkilos bokser inne da jeg var der i går, og da gjorde jeg store øyne. :eek: Jeg kjøpte en, og jeg har så vidt smakt på den. Det blir neppe siste gang. :)

Anarko sa for siden:

Hvordan smaker den russiske da? I forhold til den greske... Har smakt tyrkisk og gresk, men russisk var nytt for meg..

Hamster59 sa for siden:

Jeg syntes den smakte mer av fløte, men ikke rømmeaktig, denne har en mildere smak. Det ga i hvert fall mersmak. Synes ellers den tyrkiske smaker bedre enn den greske, selv om de er ganske like. De små boksene er dyrere enn de store, så jeg kommer kanskje til å holde meg til den tyrkiske til frokost og heller bruke denne til dessert.

Anarko sa for siden:

Takk for oppklaring :)

Det er den fra Lindals jeg mener ja.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.