< Tilbake til oversikten

Et par ketosespørsmål

Kosien sa for siden:

Hei hei :)
Jeg antar nesten at dette er blitt tatt opp tidligere på et eller annet tidspunkt, men da jeg ikke er så godt kjent på forumet enda, velger ejg å starte en egen tråd :)

1: Hvor lenge er det "forsvarlig" å være i ketose? Ser noen sier 1-2 mnd, mens andre har vært i ketose i flere år??

2: Hvor få karber bør man få i seg om man ønsker å være i ketose over "lengre" tid?

3: Dersom man "slurver" en dag, går man da ut av ketose, og det blir vanskeligere å komme inn igjen?

4: Hva kan man egentlig spise mens man er i ketose?

Håper dere ser litt forbi det at jeg sikkert spør spørsmål som har blitt spurt før, og har noen lure svar :)

BenteR sa for siden:

Hvis du ser nederst på denne siden, så vil du finne mye info om ketose.

Ole_81 sa for siden:

Jeg har vært nesten sammenhengende i ketose i 1,5 år nå, og det funker som faan.

1. Har aldri hørt om noen fare av å være på det lenge. I førhistorisk tid var det vistnok ganske vanlig å leve lengre perioder i ketose pga liten tilgang til korn og sånn.

2. Jeg har eksperimentert en del, og kan spise opp til ca 40g karbo om dagen og fremdeles holde meg i ketose, men det avhengiger selvsagt mye på kroppsvekt/kjønn osv.

3. Om du "slurver" så blir du sparket ut av ketose, garantert. Det er selvsagt ikke krise, men det tar fort et par dager å komme inn i det igjen.

4. Jeg spiser mye grønne grønnsaker, masse fettrik kjøtt, og mye fete melkeprodukter. (Fisk er bra også, jeg må bli flinkere der.)

Lykke til, hurra!

-Ole

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.