< Tilbake til oversikten

Noen som har prøvd easy isen til Hennig Olsen?

Vanii sa for siden:

Liker å lage egen is jeg:) bare søk på is på forumet så finner du nok noe som faller i smak, med mye mindre kb :) easy isen fra hennig hadde litt for mye kb for meg :/

Søssa sa for siden:

hehe alt må jo prøves. selv er jeg ikke såå nazi på x antall kremfløte og masse fett og funker for meg. 7 kg på 2,5 uker nå og 13 kg på 5 uker forrige etappe så det funker for meg hvertfall å kjøre min egen greie :)

Photobscura sa for siden:

Ikke dét det handler om for mitt vedkommende, jeg synes bare at lavfettiser smaker papp. ;) Iskrem smaker best når det er helt naturlig fullfett fløteis, etter min mening. ;)

Søssa sa for siden:

ahaa :) nei har ikke prøvd ennå så morgendagen får vise om den er god :p

Om den ikke faller i smak så anbefaler jeg denne av hele mitt hjerte!

nellie sa for siden:

Si i fra hvordan den er da!:) Spennende!:)

nøtteliten:-) sa for siden:

Støtter den:)langt bedre enn kjemi isen til Hennig.

nellie sa for siden:

I don't think so. Kjemi-is. :love:

jannesnuppa sa for siden:

Jeg syns den isen var kjempegod.. Jentungen her mente den smakte bedre en den orginale tress isen :)

mariana sa for siden:

synes den er kjempegod, både den tressen og den på pinne.

Bik sa for siden:

Er enig i at hjemmelaget er best og har mindre karber og mer fett, men er glad for at det kommer noen sukkerfrie alternativer i butikken. Da kan man faktisk kjøpe seg en is en varm sommerdag. Ikke alltid man er hjemme og kan lage selv :)
Men skulle ønske de hadde en med mer fett i, sånn at det faktisk ble en lavkarbo-is :) Kanskje vi skulle kontakte Hennig-Olsen og Diplom-is og foreslå det. Om mange nok gjør det, så skjønner de nok at dette er noe de får salg på :p

nellie sa for siden:

Isen blir vel ikke noe mer lavkarbo fordet om den får mer fett.. Blir mer LCHF kanskje.:)

Tenker at den blir litt mer som vanlig fløteis, jeg da. :D
Beklager å være litt sånn fordumsfull. Husker bare med gru de lavkarbovennlige isene jeg har prøvd før som var fettreduserte, hvor geipen bare hang i ugg etterpå. :o

smgj sa for siden:

hehe... jeg er så sær at jeg liker Dream-is jeg da (youghurt-is, lavfett). På smak. Synes fløteis blir altfor søtt og "tykt" i munnen.

nellie sa for siden:

Det er jo nesten for godt til å være sant. Den er så god den isen. Skeptiiiiiisk.

senka sa for siden:

Den isen er bare nydelig :D Hørte om den her på forumet for en stund siden.

Carisma sa for siden:

Pinne-isen er bedre enn de "normale"

nellie sa for siden:

Synes boksen er helt AMAAAZING.

Jeg er SÅ skuffet ... over at den faktisk smaker veldig godt! :p

nellie sa for siden:

Synes den smaker klin likt som vanlig tress, jeg.. Måååå være noe muffens.

Yonah sa for siden:

Begge variantene er farlig gode. Jeg har kjøpt den pinneisen to ganger og det var vel verd det. Tressisen er bedre enn orginalen.

elien sa for siden:

Helt enige med dere andre her, isen er mye bedre enn "vanlig" is.
Tilogmed jentene syntes pinne isen er bedre, de vil heller ha den enn vanlig:p

Chamomilla sa for siden:

Veldig god og ungene liker den! Mistenker at den forårsaket mageknip for min del så jeg er usikker på om jeg vil kjøpe den igjen. Men om ungene tåler den så er det jo verdt det så glade som de er i is...

Jo, takk! Jeg har tilbragt en halv natt på do av den tress-isen. :o

Carisma sa for siden:

Det er fordelen med pinne-isen, for liten til å gi noe særlig plager.

nellie sa for siden:

Ja, det var gøyalt på nattevakt i natt.. Men så verdt det!:)

Yonah sa for siden:

Hvor mye er det dere har spist? Jeg tar en kule( veid opp og de veier ca 50g med min isskje) og merker ikke noe da. Og jeg reagerer veldig fort som regel, men en god kule av denne isen går fint. Jeg har spist to kuler uten at jeg har blitt løs i magen.

nellie sa for siden:

203 gram.

senka sa for siden:

Woow det er mye,jeg tar 100gr :)

nellie sa for siden:

Det er ca halve boksen.:) Synes ikke det er så ille mye akkurat. Fyller opp en dyp tallerken.
250 kalorier er ikke akkurat noe utskeielse.:p

aslaug sa for siden:

Hei, er det easy isen dere snakker om? Finnes den i boks også?

Bønna200 sa for siden:

Etter å ha lest denne tråden så måtte jeg selvfølgelig prøve denne isen. På meg blei det ispinnen og den var jo bare fantastisk god! :D

kamp sa for siden:

hvor får man kjøpt denne isen?

Bønna200 sa for siden:

Der de fører Henning Olsen. Jeg kjøpte min på Kiwi. :)

Yonah sa for siden:

Den lages av Hennig olsen. Kiwi har i allefall denne. Både den i boks(tress) er god og den på pinne. Følelsen av å kunne kjøpe seg en ispinne og spise med god samvittighet var ubeskrivelig. Det er noen dager gjennom sommeren det hadde vært herlig å kunne spise en is sammen med andre.

Ziltoidia sa for siden:

Må si jeg gleder meg til å komme hjem til Norge og denne isen :D I år bør det bli sommer!

Prøvde Diplomis sin Lett-is (søtet med lactitol og sucralose) i påsken, og den var ikke dum heller.

kamp sa for siden:

Da får jeg prøve den sammen med enzymer så håper jeg at jeg tåler melken.

senka sa for siden:

Akkurat for deg nellie,når du trener så mye, unge jenta :):)

Cyan sa for siden:

Jeg må bare si at jeg alltid leser feil på denne overskriften: "Har du prøvd extasy til Hennig Olsen". :p Jeg har hverken prøvd det, eller easy isen, men fikk lyst til å prøve isen ;)

Lullapie sa for siden:

Jupp, dette kan jeg også skrive under på. Jeg tok halve boksen en gang og satt på do resten av kvelden. :p
Vanligvis er jeg ikke noe fan av jordbæris, men jeg ble positivt overrasket over easy sin jordbær - (sett bortifra den ene jordbærklumpen som fulgte med). Isen er helt grei på smak, men det burde stå et svært varselstegn på den. "Kan kun nytes 100g av gangen, ellers forårsaker den magetrøbbel". :D

nellie sa for siden:

Kjæresten spiste en hel boks og merka ingenting på magen.:p

Lullapie sa for siden:

Litt merkelig det der. Det samme gjelder min samboer. Ting jeg virkelig reagerer på bryr ikke magen hans noe det grann. Kanskje det har noe med at jeg spiser ALT lavkarbo - og han gjør ikke, så magen hans reagerer derfor ikke på søtstoffene?
Jeg har null peil, men underlig er det i hvert fall. :)

nellie sa for siden:

Jeg spiser ikke veldig lavkarbo, men tåler ikke veldig mye likevel. :)

Tror ikke det har noe å si?! Min søster spiser på ingen måte lavkarbo, og hun trykte i seg en pose sukkerfrie drops, og ... hadde en interessant dag, kan man si. :cool:
Tror det heller har med hvordan kroppen tar opp sukkeralkoholet.

Lullapie sa for siden:

Jeg spekulerte bare litt kjapt, men da er i hvert fall min teori blåst vekk. :)
Akk, skulle gjerne vært en av dem som tåler sukkeralkoholer. Ikke det at jeg vile mesket meg i det til støtt og stadig, men de ganger man ønsker å kose seg med noe søtt, så er det utrolig kjipt å tilbringe resten av dagen på do. - Men man kan jo vri litt om på det negative og tenke at man får en tarmskylling med på kjøpet. :D

Jeg tror man kan venne seg litt til det over tid. Men på den positive siden, så sies det at dersom man reagerer på søtstoff, så betyr det at den i stor grad blir tatt opp i tynntarmen, ergo at den faktisk ikke påvirker blodsukkeret ditt. :)

Bønna200 sa for siden:

Og jeg merker ingenting av Easyisen... Men du verden for et leven det ble da jeg spiste litt av Letti-isen til Diplomis! :eek:

senka sa for siden:

Dessverre har jeg sluttet å spise easy isen, da er jeg på toalettet hele tiden :rolleyes: men den er så god. :(

Bonitta sa for siden:

Den var kjempegod!

Vibeke-67 sa for siden:

Jeg har fortsatt boksen i fryseren. Den er god, men jeg også reagerer veldig på den. Og jeg spiste ikke 250 gram....
Så jeg holder meg til vanlig is i varmen. Heller litt sukker enn den mageknipen og løpingena på do.

index sa for siden:

Jeg spiser Easy nå og da, synes den er kjempegod! Men jeg bruker ikke de store skålene da, for mye is gjør meg lett urolig i magen. Sånn sett er det en fordel av Easy pinnene ikke er så store. men en liten skål med Easy fra boks med blåbærsyltetøy uten tilsatt sukker oppå er bare snadder!

Gekke83 sa for siden:

Jeg synes den er knallgod, nesten bedre enn "vanlig" is!

Ziltoidia sa for siden:

Det store problemet med ispinnen er jo at så og si ingen (i Trondheim hvertfall) fører Hennig Olsen. Finner den bare hos Mix (over bybroen og bakke bru) og Meny... altså 3 steder i utkanten av Trondheim sentrum. Liiitt upraktisk. :p

Fiibii sa for siden:

Jeg styrer unna det meste med maltitol. :skremt:

kamp sa for siden:

Fordi?

Jeg syns isen er god :)

j88 sa for siden:

Kan tenke meg det er pga mage vondt, jeg merker desverre det fort med malitol produkter, også denne isen. Men den er kjempe god

Carisma sa for siden:

Jeg syns HO finnes over alt jeg :confused: Kiwi har det hvertfall, og Esso-stasjoner.

TrillTrall sa for siden:

Jeg synes Diplomis overgår Hennig Olsen med sjumilsstøvler når det gjelder is (generelt) og synes derfor jeg finner HO over alt. Kiwi har det i alle fall.

Fiibii sa for siden:

Det J88 sa. Magevondt er underdrivelse for hvordan jeg reagerer på maltitol. Kramper fra helvete more like. :knegg: Lærte leksa på den harde måten. Det går i småååå doser, men jeg styrer like gjerne unna.

Ziltoidia sa for siden:

Nå tror jeg at Kiwi'ene i Trondheim kan telles på en hånd da. :p
Her går det for det meste i Coop, Rema, Narvesen, Rimi, Bunnpris, Meny og Ica, hvor bare de tre siste selge Hennig Olsen (men har enda ikke funnet Easy hos Bunnpris). Så, Diplomis har nesten monopol på iskremmarkedet her i byen. :p Grr...

TrillTrall sa for siden:

Det er ikke mange Kiwier i Trondheim nei. Har ikke Rimi / Ica både HO og Diplom da? Spør om Bunnpris kan ta den inn for deg. :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.