< Tilbake til oversikten

Hvor mye er reell vektnedgang?

Sorgfri sa for siden:

Hei!

Jeg startet opp med lavkarbo ala ketolyse på mandag, men har hverken telt karber eller brukt stix, bare spist mest mulig fet mat med minst mulig karber. I dag er det lørdag, og jeg har gått ned 4,7 kg siden startvekt på mandag!

Startet dagen etter mensstart, og var naturlig nok litt oppblåst.

Det jeg lurer på er hvor mye av dette som er ca reell vektnedgang, siden jeg hadde mensen og sikkert en del vann i kroppen??

Jeg synes ikke jeg kan se noe særlig forskjell i speilet enda, men så startet jeg på 93 kg også da.. ;)

Nille sa for siden:

4,7 kg er 4,7 kg og det er reellt nok, men det er jo ikke 4,7 kg fett. Det er nok halvparten vann og halvparten fett tenker jeg.

Vær OBS på at du ikke kan regne med å gå ned så mye hver uke fremover. Alt mellom 0,5 til 1 kg pr uke er veldig bra. Selv velger jeg å se på alt over 1 kg som en ekstra bonus :) Om du har "normale" forventninger blir du mindre skuffet den uka du går opp et par kilo også. For den KAN skje, spesielt om du går mye ned en periode.

Vekttap er ikke en jevn nedadgående kurve. Det får opp og ned innimellom :)

Men som sagt 4,7 kg er 4,7 kg og er jo sykt motiverende !
Stå på og lykke til videre

Carisma sa for siden:

1g karbohydrater binder 2,7g vann. Så du kan regne at ca 2/3 er vannvekt, resten fett og avfallstoffer som renses ut.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.