Var innom helsekosten og har lenge fundert på å kjøpe urbase om er et ph-regulerende pulver:) nå har jeg endelig fått kjøpt en boks etter at jeg fikk en aha opplevelse av å ha lest brosjyren. Lurer på om det er noen andre som har erfaring om dette? Skal visst være veldig bra for veldig mye:) helt nturlig er det også :D
Regulerer ikke kroppen ph-verdien fint selv så lenge man spiser rett og holder seg i form? Kalsium, kalium og magnesium er jo bra det, men er ph verdien virkelig et problem?
Det kan visstnok være det. Jeg har prøvd å teste ut basemat fordi jeg har konstant melkesyrefølelse i beina. Storebror har nettopp vært i Fredrikstad(?) på sykehuset, han fikk også beskjed om at han hadde for mye syre i kroppen.
Så det går an...
Kroppen klarer ikke det fordi alt vi så og si spiser er så surt, og vi som lever i forurenset luft (Bergen) kan ha godt av det:) viss du leser hva som står på nettsiden er jeg sikker på at du får en aha opplevelse!:)
Høres rart ut at kroppen skal ha godt av å nøytralisere magesyren en gang om dagen. Men for all del, jeg bruker de fleste av disse stoffene innimellom når jeg kommer på det eller når jeg blir stiv i leggene. Så jeg vil så absolutt tro at det har effekt, om ikke annet så garantert på stive muskle rog kramper. Og da har man jo uansett oppnådd noe..
Kroppen holder pH-verdien i blodet stabilt selv (men man kan jo spise smart slik at kroppen slipper å tære på egne reserver)
Les også kommentarene til Vegar og Pernille etter denne artikkelen.
Ja, det tar Pernille også opp. Har man f.eks lungeproblemer, kan kroppen få problemer med å kvitte seg med CO2. Hvis jeg husker rett, så har du sagt at du har begynt å sove med oksygenmaske?
Men å kjøpe produkter fra f.eks Young eller andre som mener å kunne forandre på pH'en i kroppen, er nok bortkastede penger - i alle fall for de som er friske
Siterer fra Pernille:
Eksempler på sykdommer og tilstander som kan gi acidose er bl.a.: nyresykdom, lungesykdom, diaré, inntak av syre, infeksjoner (spesielt lungebetennelse), sukkersjokk hos diabetikere, og lungesykdommer. Sistnevnte er ganske vanlig, spesielt blant de som har KOLS. Det skyldes – for å si det enkelt – at lungene ikke klarer å kvitte seg med nok CO2, dermed hoper det seg opp syre.
Som det blir forklart i videoen så er ikke blodets pH noe problem,det er i mitokondriene i cellene våre som sørger for energiomsetning pH kan bli et problem.
Ja, som igjen gir sur muskulatur. Ikke barebare å bli kvitt og da prøves alt fra spirulina til supermagnesium, og jeg mener det virker.
Jeg ligger med maske om natta, men det er ikke oksygenmaske, det er konstant høyt trykk av vanlig luft som blir blåst inn fordi diafragma har stivnet endel og ikke vil hjelpe skikkelig til med pustinga.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.