Lillegutt sa for siden:
Hei.
Er det noen som har noen erfaring med hvilke Proteintilskudd som egner seg når man er på lavkarbo.
Lillegutt sa for siden:
Hei.
Er det noen som har noen erfaring med hvilke Proteintilskudd som egner seg når man er på lavkarbo.
gamlebyen sa for siden:
hva tenker du? Proteinpulver?
Yonah sa for siden:
Hva er galt med egg, kylling, tunfisk, cottage cheese, biff osv? Trodde det var ypperlig protein jeg. Er ikke egg blandt det beste da? Og mye billigere enn tilskudd som bare er videreforedling av protein i egg, soya og melk.
nellie sa for siden:
Proteinpulver er vel billigere enn mye annen "mat", om man skal ha i seg mye..
Liste over kilder sortert etter pris pr 100 gram protein
Man trenger ikke slutte å spise mat, selv om man bruker litt proteinpulver!:) Kan fortsatt spise både egg og andre proteinkilder.
Jeg bruker Prozyme.
Det er en blanding av myse og kasein og består av lite karbohydrater.
gamlebyen sa for siden:
Jeg bruker Gold Standard 100% Whey Protein (vanilla ice cream, nam) rett etter trening mest fordi jeg har et stykke hjem og det tar litt tid før jeg får i meg mat.
Lillegutt sa for siden:
Takker for tips.
Jeg spiser fortsatt proteinrik kost men jeg ser at jeg trenger litt ekstra tilskudd av protein i tunge trenings perioder derfor ønske jeg å bruke tilskudd;) Jeg ska sjekke ut dette videre har brukt Prozyme også men ble litt urolig i midten serru...:confused:
Lillegutt....
sonim sa for siden:
Myoprotein fra Myrevolution. Når det gjelder tilskudd bør du kjøpe det beste og reneste; Proteinisolat. Da får du høykvalitetsprotein.
Men husk nå på at dette er tilskudd og ikke "istedetfor"...Mange misforstår akkurat det der. Trener man hardt, lenge, ofte og systematisk så klarer man gjerne ikke spise optimalt med næring 100% hele tiden for å bygge muskler, så det er ikke feil å spise proteinpulver. Men det er ikke noe magisk med proteinpulver, så du blir hverken større, sterkere eller bedre jo mer protein du spiser men det vet du sikkert fra før. Sies jo at 1,5-2gr pr kg kroppsvekt er nok for en som trener systematisk, tung styrketrening 3-4 ganger i uka etter et fast program. Så få du i deg en del fra vanlig mat, men ikke nok, ja da er tilskudd greit å bruke. Men ville ikke kuttet ut vanlig proteinrik mat fordi man kan spise en shake. Tenk som sagt på det som et tilskudd for å sikre optimal muskelvekst.
Kan anbefale Whey Protein Isolate fra Now Sports. Nøytral smak og veldig lett å blande med enten melk, vann, eplejuice eller en annen av dine favorittdrikker. Er du helt lavkarbofanatiker så må du vel kun bruke vann. Dette isolatet får du kjøpt på iHerb for en svært billig penge. Kjøper du en kilosboks så koster den rundt 120kr og da finner du raskt ut om den er fin mot din midtre del ;-)
nøtteliten:-) sa for siden:
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.