< Tilbake til oversikten

Pizzabunn med bakemiks

Paris sa for siden:

Hei

Jeg har kjøpt Bakemiks fra ketolyse. Er det noen som har erfaring fra pizzabunnen her? Jeg har søkt meg grønn her inne men finner ikke tråder på dette jeg...

Jeg trenger å lage en pizza idag - og håper denne smaker bra! Siden jeg har noen skeptiske kompiser her :D

Hvis noen har noe å si så blir jeg glad :)

NB: Jeg klarer ikke pizza med mandelmel.

Gerd sa for siden:

Nei, jeg syns den bunnen var skikkelig fæl :o
Vi spiste bare pizzafyllet den gangen.....

ninaheg sa for siden:

Enig med Gerd der

Yonah sa for siden:

Om du ikke likte den med mandelmel, så skal det godt gjøres at du synes den blir bedre med bakemiks.

Lavkarbopizza vil aldri smake vanlig pizza. Uansett hvor mye noen skyter av en oppskrift.

Fedona sa for siden:

Vet det ikke hjelper deg i kveld. Men jeg bruker å kjøpe ferdig pizzabunn fra spisdegslank.no og de er helt ok. Men som vanlig pizzabunn får en vel aldri...

TrillTrall sa for siden:

Jeg brukte oopsies som pizzabunn, lagde små porsjonspizzaer da. Funket helt fint det. :) De må jo stekes på forhånd da, men om man har noen liggende i fryseren så tiner de jo på et blunk.

Moogie sa for siden:

Jeg laget pizzabunn av bakemiksen som blei helt fin. Jeg bare pimpet den litt med ett egg og ca 100 gram raspet ost oppi. Den blei faktisk spist opp av ikke lavkarbo folk og ingen sa noe negativt om det og alle var overrasket over at den var lavkarbo. Så det kan funke :)

Hamster59 sa for siden:

Her bruker vi tortillalefser (de tynne) som pizzabunn. Det fungerer, og det gir færre karber enn andre pizzabunner. Her i huset skal pizzabunner være syltynne. Jeg har prøvd tortillalefsene til bloggen Mat for sjelen, og de var gode til taco. Har ikke prøvd dem til pizza (det må vi gjøre i påsken..). Tror de kanskje var med mandelmel, så da er jo du like langt, om du ikke evt erstatter det med kokosmel.

Paris sa for siden:

Ja nå ble det jo at eg laget den da. Men god? Nei ikke noe særlig.
Heldigvis masse godt pizzafyll og ost ble det helt greit. Men det ble høykarbo på de andre!

Hva skal jeg bruke den bakemixen til da?

streber sa for siden:

Ble stående til slutt, bakemiksen hos oss, vi ble ikke særlig imponert over smaken. Fungerer vel så greit med mandelmel, kokosmel ol, i endel oppskrifter bytter man ut melet med kremost også, savner ikke miksen må jeg si-men det er nå meg da:)Du kan sikker smelle sammen noen vafler e.l for å bruke den opp?

Yonah sa for siden:

Jeg brukte opp min på vafler til slutt, det sto en oppskrift på min boks. Jeg har kjøpt en boks på 3 år.. Holder med fiberhusk, mandelmel og kokosmel her også.

Mariann S sa for siden:

Eg syns denne botnen er kjempegod, med ketolyse bakemiks :)

Det er denne og oppnedpizzaen med berre egg og ost eg brukar mest.

ninaheg sa for siden:

Jeg endte opp med å kaste bakemiksen, ikke noe god smak i den!

Bonjævel sa for siden:

Jeg bruker soyaproteinpulver (ketolyse) som jeg kjøper på Helsekosten (eller på iherb). Tar utgangspunkt i oppskriften på boksen, men har lagt til et par ting.

3 egg
1 ss rapsolje
1 ss oregano
1/2 ts salt
1 1/2 dl soyaproteinpulver
2 gode ss philadelfia-ost (eller revet vanlig ost)
1 ts bakepulver

En må passe på å ikke forsteke/ettersteke (200 grader) for lenge for da blir bunnen svært tørr, jeg foretrekker denne likevel foran mange andre bunner. Sikkert mest fordi jeg ikke får vondt i magen og pizzaen metter veldig godt. En trenger ikke spise så mye som tidligere og det er jo trefjerdedeler av poenget i grunnen. :D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.