< Tilbake til oversikten

Trenger råd

Minimus sa for siden:

Hei alle sammen
For snart to år siden gikk jeg ned 15-16 kg ved hjelp av ketolysekuren. I mellomtiden har jeg gått gjennom et svangerskap og fått en nydelig jente.

I svangerskapet holdt vekten seg veldig bra og jeg gikk ikke opp mer enn 9 kg. Jeg levde ikke spesielt lavkarbo disse månendene, men er blitt bevisst på å ikke spise så mye poteter, ris, pasta osv som tidligere. I tillegg var jeg veldig flink til å styre unna goderi og brus, da det var dette som gjore at jeg veide 15 kg for mye noen måneder i forveien. Det jeg "la på meg" var borte bare en uke etter fødselen.
Etter ammeslutt har jeg gått opp noen kg som jeg nå vil bli kvitt

Dersom jeg legger sammen disse kiloene med de kiloene jeg hadde "ekstra" da jeg ble gravid, er ønskelig nedgang nå på ca 8-10 kg.

Men vil det da være riktig for meg med ketolysekuren? Er litt i tvil.

De siste ukene har jeg trappet opp treningsmengden og er nå på trilletur nesten hver dag (går da minimum 5 km i rask gange), samt at jeg jogger 4-5 km 1-3 ggr i uken.

Synes det er mye lettere å telle karbohydrater fremfor kalorier, så er det noen som har synspunkter på hvor lavt karboinntak per dag jeg burde legge meg på?

Takker for svar.

Minimus

Moogie sa for siden:

Gratulerer med ei jente :)
Telle karbohydrater ikke bare enklere men også bedre for kroppen på alle måter ;) jeg trur at det viktigste ikke hvilken "kur" du følger men at du lever ut ifra lavkarbo filosofien ;) spis variert uten stivelse og så lavt på karbo som det passer deg. For min del så fungerer under 20 gr karbo best for da får jeg ikke noe søtsug. Men for mange fungerer det jo like så bra med opptil 50 gr.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.