< Tilbake til oversikten

Harde cola-fakta

Summer sa for siden:

• I mange amerikanske stater har highway patrol (UP) med seg 7-8 liter Cola for å fjerne blod fra motorveien etter bilulykker.

• Du kan legge en T-benstek i en bolle cola, og i løpet av et par dager er den borte.

• For å rense toalettet: Hell en boks Coca-Cola i toalettskåla, la "the real thing" virke en time, trekk ned, og toalettet er rent.

• Sitronsyren i Cola fjerner flekker fra glasert porselen.

• For å fjerne rust fra forkrommede bildeler: Gni dem med oppsmuldret aluminiumsfolie dyppet i cola.

• For å fjerne korrosjon fra batteripoler: Hell en boks Coca-Cola over polene så bobler korrosjonen vekk.

• For å løsne rustne bolter: Legg en klut dyppet i Coca-Cola rundt bolten en stund.

• For å lage en saftig skinke: Hell en boks Coca-Cola i langpanna, kle skinka i aluminiumsfolie og stek. Tretti minutter før steken er ferdig, ta vekk folien og la saften blande seg med Colaen for å få en praktfull brun saus.

• For å fjerne olje fra klær: Hell en boks cola i klesvaska med de oljete klærne, ha i vaskemiddel og kjør en vanlig vask. Colaen hjelper til å løsne oljeflekker.

Den fjerner også trafikkfilm fra bilruta.
    Til info:

• Den aktive ingrediensen i Coca-Cola er fosforsyre, som har pH 2,8. Den løser opp en negl på omtrent 4 dager.

• For å frakte Coca-Cola-sirup (konsentratet) må tankbilene skiltes "sterkt etsende".

• Coca-cola-distributørene har brukt cola til å rense motorene på lastebilene i 20 år!

• Så drikk opp, og tenk på hva cola og andre leskedrikker gjør med tennene dine...

• En tann løser seg opp i et glass cola i løpet av 24-48 timer.

:eek:

:_prikk:

Aline sa for siden:

(er så vanvittig glad for at jeg ikke liker Cola, eller annen brus for den saks skyld!! )

men fint at den er nyttig til NOE, da :p ;)

silje sa for siden:

æsj æsj æsj... angående cola..

&

wow wow wow... angående lise..

• kjempefint bilde på avataren ;)

silje

Tingeling sa for siden:

Guri malla - er alt dette sant???

HELDIGVIS smaker cola dritt også!! :)

Alfie sa for siden:

Det er jo et under at jeg er hel... :rolleyes:

Daizy sa for siden:

Hmmmmm.... gjelder dette cola light også ??? scared

Nille sa for siden:

Jeg er ikke Cola drikker og har aldri vært, men noen av disse påstandene har jeg hørt om før. Vi testet et par av dem for noen år siden. (Har en venninde som er cocacoliker) Og de viste seg å IKKE stemme helt overrens med virkeligheten. Tanna (en av mine trukne visdomstenner) lå i cola over ei uke (glemte den bort) sammen med en rusten spiker, og de var helt uforandret da jeg fant glasset igjen. Tror nok det er skremselspropaganda mye av det......internett myter ! Sunn skepsis er greitt og at kullsyre tærer på tannemaljen vet vi. Men at tanna forsvinner er tull, at det fjerner rust... vel mulig flekker, men ikke på MIN spiker.......og en t-ben stek borte i løpet av noen dager ?? Hallo !! :rolleyes: Det tror jeg ikke på !

Alfie sa for siden:

Og jeg har bada et rustent sykkelkjede i cola i ei uke - fortsatt like rustent og stivt. Sorry :nedfor:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.