< Tilbake til oversikten

Lavkarbo kakao?

Tetra sa for siden:

Jeg er glad i varm kakao...
Etter jeg startet på lavkarbo har jeg kun drukket en kopp med kakao fra regia, men den inneholder så mye karbo at jeg ikke vil ha den mer....

Hva kjøper jeg på Iherb for å lage en lavkarbo kakao? =)

smgj sa for siden:

Du trenger strengt tatt ikke Iherb Du kan bruke f.eks regia bakekakao. 2ss i litt vann - kok opp. Tilsett helmelk/kokosmelk og søtning etter smak - varm opp forsiktig under omrøring.

Ziltoidia sa for siden:

Jeg hører rykter om at de selger Alpro mandelmelk over svenskegrensa, om du noen gang er på de kanter. Her i London er Alpro sin mandelmelk latterlig billig. 3 dl blandet med 1/2-1 ss bakekakao og søtning (f eks steviadråper med sjokoladesmak). Mmm...

j88 sa for siden:

jeg bruker vanlig kakaopulver, fløte blandet med litt vann, og litt stevia eller sukrin, kjempegodt

Tarato sa for siden:

Bakekakao, kokosmelk og litt søtning + en dæsj kanel oppå dekker kakaobehovet mitt. Kan ikke ha fløte pga allergi, og er ikke så overvettes begeistret for kokosmelk - derfor kanel :D Du kan også piske krem av det stive i kokosmelka, uten at jeg kan si hvordan da jeg ikke har prøvd - ennå

Yrla sa for siden:

Kakao med minst karbo:
Kakaopulver med minst karbo er- i love eco- som er på ica, soyamelk (ren), natreen/sukralose/tagatesse/sukrin.

Photobscura sa for siden:

Nå inneholder kakaobønna 13-15 gram karbohydrater i seg naturlig uansett hvordan man snur og vender på det. :) Så lenge kakaopulveret er rent, hvilket de fleste er, så får man det nok ikke særlig lavere i karbohydratinnhold. I utgangspunktet er Regia så bra son noen, men kvaliteten varierer jo. Men nå er det jo begrenset hvor mye kakao som går i en kopp, da. En ss eller mindre? Kakaopulveret har uansett ikke så veldig høy egenvekt.

Yrla sa for siden:

Tror du ikke det finnes variasjoner på bønnene? Som med nøtter? Det står forskjellig innhold fra merke til merke. Er det fordi noen måler feil tror du?

Klart det finnes variasjoner, og det har sikkert med alt å gjøre fra jordsmonn til temperaturforhold til sesong til gudvethva, men synes ikke nødvendigvis jeg ser så veldig stor forskjell på nøtter heller fra merke til merke. Om det skiller en karbohydrat eller tre, så er det ikke så mye mer enn det.

Yrla sa for siden:

Javel, men jeg trodde du motargumenterte min påstand om at I love eco hadde minst karbo istad,jeg.

Momse sa for siden:

Jeg liker godt varm sjokoladedrikk; fløte + vann + sukkerfri sjokolade (Eventuelt 70% e.l.) + kanskje litt søtning - namnamnam ;)

Aner ikke hvor mye karbo det er i det merket, det jeg prøver å si er at det skal godt la seg gjøre å trosse det naturlige i at kakaobønner faktisk inneholder "en del" karbo uten at det mest sannsynlig er noe muffens med merkinga. :)

Mariann S sa for siden:

Godt med kakao :D

1 dl fløte
3 dl vatn
1/2-1 ss tagatesse
1/2-1 ss kakao

Mengda kakao utgjere ikkje meir karber, enn at det er som piss i havet ;)

nøtteliten:-) sa for siden:

3dl fløte
1 dl vann
1 ss økologisk Kakao

Så bruker jeg stevia og pittelitt sukrin som søtning.

senka sa for siden:

Akkurat :D

Mariann S sa for siden:

Feit og god kakao :D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.