Mistenker at jeg har fått kusma, hadde feber, hodepine og muskelsmerter forrige uke, og to lymfeknuter på venstre side av kjeve og hals har hovnet opp. Var på legevakten i helga, og legen sa det garantert var et virus, og at jeg bare skulle ta det med ro og ta paracet ved behov. De siste to dagene har de hovne klumpene begynt å kjøre ganske vondt, spesielt når jeg tygger/svelger, det liksom iler, en skarp smerte gjennom hele øvre delen av underkjeven.
Har ikke feber eller vondt i muskler nå lenger, litt trykk i hodet, men ikke hodepine. Tenker jeg ikke trenger å kontakte lege på nytt, om hevelsen begynner å gå ned i løpet av en uke, eller er jeg fryktelig naiv nå?
Jeg var vaksinert mot kusma som barn, det var også kjæresten, men lurer på om det er mulig at han kan ha blitt smittet? Vi har jo liksom sussa litt :rolleyes:
Jeg hadde 6 uker med virushalsbetennelse i desember og uti januar, ikke noe å gjøre med når det er virus. Og jeg kan love deg at halsbetennelse som skylles virus kan være akkurat like vondt som streptokokkhalsbetennelse. Jeg tygget i meg maks dose ibux OG paracet og slet veldig med å svelge. Så holdt jeg på å bli frisk igjen før det brøt ut igjen. I ettertid har jeg hørt at flere har slitt med et sånt virus.
Akkurat det som er greia, har ikke noe vondt i halsen, ikke noe tett i nesa, ikke et eneste host fra meg på månedsvis.. :p Bare vondt på grunn av hevelsen ved kjevebeinet.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.