Atkinsbarer funker ikke for meg, får vondt i magen av maltitolen, pluss at jeg har fått med meg at maltitol er litt fy-fy..
Fant disse på iHerb, de ser jo greie ut eller?
Det er ikke sånn at jeg skal spise sånne hver dag (laaangt der i fra), men synes det hadde vært greit å hatt en sånn liggende i veska skulle det bli helt krise ;)
Dersom du reagerer på maltiol så hadde ikke jeg stolt på den isomalt-oligo-etterllerannet heller... Tipper det er veldig i nærheten av FOS og sukkeralkoholer og der er det gjerne sånn at dersom man reagerer på en av dem så reagerer man også ofte på de andre.
I veska kan du ha tørket kjøtt eller nøtter/frø. :) De smaker nok ikke så fristende, men fungerer helt fint når man er skrubbsulten.
Jeg har brukt disse en del (men bare de som inneholder stevia og sukrin), og synes de fungerer fint som nødmåltid. Isomalt-tingen er såvidt jeg forstår probiotisk fiber, men her er jeg ingen ekspert. Jeg får i hvert fall ingen maltitol-lignende reaksjoner på dem, hverken i form av magetrøbbel eller søtsug.
Jeg liker best den med jordbær, deretter den med kanel og den med sitron. Sitter fast og sitter fast :p - de er seige å spise, men sitter ikke fast etterpå.
ja jeg spiser masse av disse, chocolate brownie er min favoritt. fibrene brukes av bakterier i tarmen og omdannes til fettsyrer som så opptaes i kroppen fra tykktarmen. Blir ikke mye mett av disse men de er gode.
magen min er ikke glad i disse. Det er stort sett proteinpulver (magen liker ikke det) og de teite fiberne som liksom er bra. De er ikke bra. De forer ikke bare de gode bakteriene. Jeg slutta med disse barene og er glad for det. Ble hekta på noe godt som ikke mettet, så jeg spiste faktisk mer den tiden jeg spiste de der. Så det er ikke slankemat. Nå tar jeg 14 g av den mørke tagatosesjokoladen isteden som slutt-del av et måltid. Det fører ikke til mer spising som de teite barene. Nei, barer lager jeg selv så jeg slipper maltitol og oppløselige fibre.
Jeg spiser quest barer flere ganger i uka, og trives med det. Jeg syns de er mettende, og har ikke merket noe på magen av å spise disse, og jeg reagerer på veldig mye.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.