< Tilbake til oversikten

Quest Nutrition bar fra iHerb, noen som har prøvd de?

maeve sa for siden:

Atkinsbarer funker ikke for meg, får vondt i magen av maltitolen, pluss at jeg har fått med meg at maltitol er litt fy-fy..
Fant disse på iHerb, de ser jo greie ut eller?
Det er ikke sånn at jeg skal spise sånne hver dag (laaangt der i fra), men synes det hadde vært greit å hatt en sånn liggende i veska skulle det bli helt krise ;)

Link til en av barene:

www.iherb.com/Quest-Nutrition-Natural-Protein-Bar-Chocolate-Peanut-Butter-12-Bars-2-12-oz-60-g-Each/40777

smgj sa for siden:

Dersom du reagerer på maltiol så hadde ikke jeg stolt på den isomalt-oligo-etterllerannet heller... Tipper det er veldig i nærheten av FOS og sukkeralkoholer og der er det gjerne sånn at dersom man reagerer på en av dem så reagerer man også ofte på de andre.
I veska kan du ha tørket kjøtt eller nøtter/frø. :) De smaker nok ikke så fristende, men fungerer helt fint når man er skrubbsulten.

vibsen sa for siden:

Jeg har brukt disse en del (men bare de som inneholder stevia og sukrin), og synes de fungerer fint som nødmåltid. Isomalt-tingen er såvidt jeg forstår probiotisk fiber, men her er jeg ingen ekspert. Jeg får i hvert fall ingen maltitol-lignende reaksjoner på dem, hverken i form av magetrøbbel eller søtsug.

j88 sa for siden:

jeg har alltid noen av de liggende hjemme, og de er kjempegode, men hold deg til de som innholder stevia og sukrin

Borealis sa for siden:

J88 (eller andre): Hvilke smaker best?

Og er de slik som sitter fast i tennene? :o

vibsen sa for siden:

Jeg liker best den med jordbær, deretter den med kanel og den med sitron. Sitter fast og sitter fast :p - de er seige å spise, men sitter ikke fast etterpå.

j88 sa for siden:

Jeg syns sitron og banana nut muffin er de beste. Litt seige å spise, men syns ikke de setter seg fast i tenna

Yrla sa for siden:

ja jeg spiser masse av disse, chocolate brownie er min favoritt. fibrene brukes av bakterier i tarmen og omdannes til fettsyrer som så opptaes i kroppen fra tykktarmen. Blir ikke mye mett av disse men de er gode.

Babycherry sa for siden:

Er det noen som har bestilt fra hjemmesiden til Quest og vet hvordan de er på levering og frakt priser?

nellie sa for siden:

Det lønner seg å bestille fra iHerb. De har alle smakene.. Frakta på QN ligger rundt 24 dollar.

Yrla sa for siden:

magen min er ikke glad i disse. Det er stort sett proteinpulver (magen liker ikke det) og de teite fiberne som liksom er bra. De er ikke bra. De forer ikke bare de gode bakteriene. Jeg slutta med disse barene og er glad for det. Ble hekta på noe godt som ikke mettet, så jeg spiste faktisk mer den tiden jeg spiste de der. Så det er ikke slankemat. Nå tar jeg 14 g av den mørke tagatosesjokoladen isteden som slutt-del av et måltid. Det fører ikke til mer spising som de teite barene. Nei, barer lager jeg selv så jeg slipper maltitol og oppløselige fibre.

nellie sa for siden:

Jeg tar meg en Quest i ny og ne og stortrives med det!:)

j88 sa for siden:

Jeg spiser quest barer flere ganger i uka, og trives med det. Jeg syns de er mettende, og har ikke merket noe på magen av å spise disse, og jeg reagerer på veldig mye.

Kitsu sa for siden:

Jeg kan ikke ha dem i hus, for jeg syns de er altfor gode. :p

nellie sa for siden:

Oppbevarer dem i bilen.;)

charliiie sa for siden:

Jeg bestilte fra hjemmesiden til Quest for ei uke siden, og for 14 barer (en pakke med 12 forskjellige i, samt to enkeltbarer) ble frakta $27,85.

Yrla sa for siden:

Vet du ikke at frakta på iherb.com er 4 dollar?

amritam sa for siden:

Men da må man holde seg innenfor vektgrensa. De to ekstra barene Charliiie bestilte gjorde nok at hun overskred den grensa.

nellie sa for siden:

Nei, Charliiie bestilte fra Questnutrition sin egen side.. Der er frakta 27 dollar.

Jeg bestilte min første pakke derfra, pga den pakken med nesten alle smakene i. For å finne ut hvem som smakte all right. :)

amritam sa for siden:

Ah, stemmer, jeg fulgte visst ikke helt med, sorry.

charliiie sa for siden:

Jo, det veit jeg. Men jeg valgte å bestille fra Quest av samme grunn som Nellie nevner, for å teste ut de forskjellige smakene.

Yrla sa for siden:

Skjønner. bra. Jeg liker best Brownie og karamell-sjokolade.

Yonah sa for siden:

Jeg synes den med eple og den med kokos er best. Brukte de på 16dagers fjelltur i sommer.

Nupsida sa for siden:

Jeg har flere questbarene og bruker dem istedenfor atkinsbarer! De er ikke like gode da, men de funker :)

kristine89 sa for siden:

Jeg synes de er bedre enn atkins jeg :p også liker jeg at de er mye sunnere. ingredienslisten i questbarene er jo faktisk bra! :)

Nupsida sa for siden:

De er utrolig mye sunnere! :) Jeg liker best atkinsbarene, men det er fordi det er en ettersmak i questbarene jeg ikke liker :/

Men holder på å venne meg til å bare spise disse da de er så mye sunnere :)

kristine89 sa for siden:

Men du vet ikke hvordan det er med karbene? :rolleyes:

Nupsida sa for siden:

Det er mellom 3 og 5 karber pr. Bar :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.