< Tilbake til oversikten

Hjelp til en nybegynner?

mariiannee sa for siden:

Hei! :)
Jeg begynte med lavkarbo for snart 2 uker siden og har gått ned 4 kilo.. Er det lite??
Jeg spiser som regel 2-3 måltider om gangen og ikke mer enn at jeg blir akkurat mett. Men blir så sulten utpå kvelden og da blir det litt snacks, som feks litt salat, mårrpølse eller bacongull.. Men er så redd for å gå opp igjen at jeg nesten ikke tørr å spise når jeg er sulten på kvelden :_oppgitt: Og det er jo ikke godt å gå rundt å være sulten, heller ikke forsøke å sove da.

Jeg vil nå målet mitt så fort som mulig egentlig, uten at det kan være farlig.. Har lenge slitt med overvekt og nå er jeg lei!
Noen råd?

:)

Georgine sa for siden:

4 kg er mye på to uker og du skal spise til du er passe mett, ikke stappmett, men passe.

TrillTrall sa for siden:

Et snitt på 2 kg i uka er kjempemye og du kan ikke regne med å gå ned så mye hele tiden. Jeg skjønner at du helst vil gå ned de 16 kiloene til i morra, men du har jo ikke lagt dem på deg over natten heller... Så ta deg tid, gi kroppen tid til å skjønne at du vil den skal gå ned og ikke stress.

Spis til du er mett, det er helt riktig og om du er sulten om kvelden så spiser du et lite måltid da også. Trenger ikke være store greiene, bare sånn at du ikke legger deg sulten, det er ikke noe godt verken for kroppen eller søvnen. Lykke til!

GoldKarma sa for siden:

mye av det du har tatt av deg til nå er kroppsvæske. 4 kg er normalt å gå ned de første ukene, men ikke regn med å gå ned 4 kg hver andre uke ;)

ikke gå rundt sulten. spis når du er sulten. er alltid greit å ha noe lettvint å lage som feks omelett, kyllingvinger eller en kotelett på stekepannen om kvelden

senka sa for siden:

Godt jobba :)Bare spis et lite måltid,viktig det ;)

Kari Marita sa for siden:

4 kilo på 14 dager er jo kjempe bra :)

Janis sa for siden:

Signerer de over her, 4 kilo er veldig bra. :) Men ikke regn med så mye vekttap hver uke.

Er du sulten på kvelden, så må du spise mat. Ikke snacks.
Nå vet jeg ikke hvor mye du skal ligge på med karbo pr dag, men er det nærme ketolyse (15 g) så kan du evnt spise egg og bacon, omelett osv.
Det er bedre å bli mett enn å være sulten :) Uansett når tid på døgnet.
Evnt så kan du spise mer om dagen.

Les denne tråden : forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970

Håper dette var til hjelp :)

Kula sa for siden:

Det er litt lite, kanskje! Fortsetter du i det tempoet blir vektnedgangen i løpet av ett år bare litt i overkant av hundre kilo. Hvor mye skulle du ned sa du? ;)

mariiannee sa for siden:

Tusen takk for alle svar! :) Bra å høre at det går i riktig retning! Siden jeg skrev dette har jeg stått stille på vekta.. vet ikke helt hva det kommer av, men regner med at det "løsner opp" etterhvert :p Jeg går iallefall ikke OPP i vekt og det er jo bra!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.