< Tilbake til oversikten

Hvor mye fett, karbo og proteiner? + et par noob-spm

Tetra sa for siden:

Kan noen enkelt forklare meg hvordan man skal "fordele" fett, karbo og proteiner?
Skal man ha minst at karbo, litt mer proteiner og mest fett?
Hvor mye bør man innta daglig av hver?

Når man handler har jeg hørt og lest litt forskellig, hva gjør dere? Kjøper dere feks varer som inneholder under 10g karbo pr 100gr, eller under 5?
Jeg har til nå kjøpt så lavt som mulig innen det jeg skal ha.

Hvor mye og hvor lenge "ødelegger" det for en på lavkarbo å spise litt godis, en burger, litt pizza, eller øl en dag i helga? Eller f.esk et par poteter om man blir bedt bort på middag?

Vet det ikke er noe "fasit" svar og at alle er forskjelle, men tips er greit å få med seg for å komme på rett spor, jeg har holdt på i ca 4 dager seriøst nå, men kuttet brød, poteter, ris og pasta allerede for 1,5-2uker siden. :)

Har så langt ingen forbedring på vekta eller klærne, men samvittigheten ovenfor kroppen er bedre! :)

Hvis det er relevant for svaret deres er 166cm og veier 83kg med grov benbyggning. Kunne tenkt meg å komme ned til 10-13kg. Lavkarbo er planen med litt trening til.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.