< Tilbake til oversikten

Solano;O)

#1

ayliah sa for siden:

Hei og hopp..lurer på noen ting jeg(som vanlig)..flirer

Kjøpte meg noen karamelldropser på sykehuset,da jeg var der med sønnen min...disse heter Solano!!NYYYYDELIGE!!9 kcal og kunstig søtet med isomalt!Isomalt??hva er det igrunnen..noen som vet??Iallefall...står karbohydrater 86%..derav sukkeralkoholer 86%..så denne anbefaler jeg virkelig!!

Og en ting til...jeg spiste en slik tacokrydret(smakete ikke taco nei...ler).taco løvstek til lunsj idag...noen som har prøvd denne før..??Står nemlig ikke noe innholdsfortegnelse what so ever på pakningen!!!


#2

Skorpia sa for siden:

Jeg vet heller ikke hva isomalt er, men tipper det er utrekk av smaksstoffer i malt så er det sukkeralkohol er vel det greit.

På den annen side spørs det jo litt hvordan det påvirker blodsukkeret da?


#3

ayliah sa for siden:

altså blodsukkeret mitt!!Men det holdt seg stabilt..ikke noe utslag på meg altså..!!:D


#4

Carbokiller sa for siden:

Isomalt er laget av Sucrose. Tilhører gruppen sukkeralkoholer. Brytes ikke ned til syre i munnhulen og derfor ikke skadelig for tennene dine. Har et glykemisk index på under 5. Brukes som søtningsstoffer i div. godterier. Kan forårsake diare ved større inntak (som alle disse sukkeralkoholene gjør)

Hørtes godt ut..hvor fikk du tak i dem?

Jeg eter forøvrig både tyggegummi, Läkerol og diverse andre godterier med sukkeralkoholer uten å få noe utslag på stix. Nå snakker jeg ikke om STORE mengder, men hvis jeg føler at jeg har dårlig ånde eller vondt i halsen kan jeg i løpet av en dag spise 1/3 eske med Läkerol uten at det gjør noe. Kan gå en uke mellom hver gang jeg gjør det. Men visstheten om at jeg KAN gjøre det er godt å ha. Særlig v. halsbettennelse...

Sannsynligvis reagerer folk forskjellig på disse tingene og er jo så klart ingen Atkinsgodkjent kosthold.


#5

ayliah sa for siden:

Solanodropsene fikk jeg kjøpt i en mix butikk;O)Dette var altså i Drammen...jeg har ikke sett de noen andre steder...så jeg vet vel hvor jeg må dra for å få tak i flere..men de smakte altså såååå godt!!:D Jeg spiser også ekstra tyggegummi(tygger på de selvsagt:o )og lækerol!!Vet man egentlig ikke skal...men jeg gjør det for det altså!Gir ingen utslag på meg...men det kan gå dager mellom hver gang jeg fortærer dette!Akkurat som deg!!:)


#6

Nille sa for siden:

...........nye Läkerol kaktus er mmmmmmmmmm :p namnam


#7

psilocybe sa for siden:

Solano har et par svært gode drops.. kjøpte 5 pakker med fløtekaramell-drops i dag, én er allerede oppspist (og magen brumler misfornøyd).

Mener de også har en del frukt-drops, blant annet fersken og bringebær. Skikkelig gode. :)


#8

ayliah sa for siden:

jeg sett på samme sted også..jeg har ikke smakt dem...men fløtekaramellene er yammi!!!:D


Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.