Nå har jeg gått ned 14 kg ved hjelp av lavkarbo, og etter nesten 2 års prøving er jeg endelig blitt gravid. Er i uke 5 nå og ønsker å fortsett med lavkarbo under svangerskapet, men er så kvalm. Er det noen som har gode lavkarbo tips som jeg kan spise/drikke som kan hjelpe litt? Kanskje en lavkarbo kjeks oppskrift finnes der ute?
Gratulerer så mye med en etterlengtet spire:blomster:
Da jeg gikk med minsta spiste jeg lavkarbo. Jeg startet hver dag med å suge på en rute med 86% sjokolade, og det virka overraskende bra. Litt sjokolade er bare sunt;)
Ellers kan jeg anbefale Nannahs knekkebrødkjeks og Nannahs knekkebrød som du finner oppskrift på under oppskrifter her( bare å søke).
Gratulerer med graviteten :) jeg er ikke gravid men mye kvalm likevel. Jeg har en oppskrift på salte kjeks synsegulla.wordpress.com/2012/09/04/frokostherligheter/ som jeg syns er ok. Ellers spiser jeg salte nøtter og drikker te med fersk ingefær i. Håper du kommer deg fort og får et herlig svangerskap :)
Gratulerer så mye med en liten spire på vei!
Jeg blei også fryktelig kvalm i siste svangerskap. Det som hjelp meg var faktisk de knekkebrødene og ulike frø/nøtter kjeks som Imse beskriver. Og tomat med rødløk faktisk, hehe. Jeg fortærte en god del tomat/rød løk og feta salater, må jeg si. Og de dagene jeg ikke klarte å spise noe pga kvalmen spiste jeg none cocosa konfekt (ca halvt om halvt med cocosa og mørk sjokolade smeltet sammen, eller kanskje 1/3 del cocosa og 2/3 del mørk sjokolade)
Hei Moogie, takk for gratulasjonen. :) Bra du også har hatt bra erfaringer med knekkebrødene, de står på min to 2 list i kveld altså. Kvalmen kom helt plutselig og kjenner dette kan bli hardt dersom jeg ikke finner på noe som kan lindre litt. Ser du også skriver at sjokolade hjelper, fikk dere ikke halsbrann av det?
Forresten har lest at å blande halvt om halvt med farris og mozell hjelper. Noen som har prøvd det? Hvis jeg går for mozell light kan jeg drikke det da tro?
Gratulerer så mye med graviditeten!
Hva med smoothie med bær og yoghurt? Bruker du frosne bær er det omtrent som is. Blander du inn litt bris/farris så blir det litt bobler i det også.
Takk Wonder woman! Å ja det hørtes godt ut! Tror det også må prøves! ;) Må skrive meg en handleliste med alle disse gode rådene så jeg får det med meg på vei hjem i dag. :)
Få tak i ordentlige ingefærtabletter fra helsekosten! Du kommer ikke til å klare deg uten.... ;) de reddet meg mange ganger gjennom de første tjue ukene.
Baconcrisp kan funke mot kvalmen.
Tusen takk for alle gode råd. Har det bedre nå som jeg har litt lavkarbo kjeks og ingefær te på innerlommen i de tilfeller det blir skikkelig ille. ;) I tillegg så virker det som det hjalp å slutte på metformin.
Metformin MÅ takast med/etter mat, ikkje før, det fann eg ut etter fleire månadar med intens morgonkvalme... :lol: Kan le godt av det no, men det var ikkje mykje stas med pendling på tog og greier.
Gratulerer!!
For min del er det helt nødvendig å ta nestformann midt i måltidet, ellers blir jeg kvalm. Baconsvor og farris hjelper meg veldig om jeg ellers blir uggen og kvalm:)
Ja jeg hadde tatt metformin en god stund før graviditet, er overbevist om at de var med på å bidra til at jeg fikk positiv test. Tok 3 tab om dagen, fram til nå mandag da sluttet jeg. I dag er kvalmen verre enn noen gang så muligens bare ønske tenkning at å slutte på met ville gjøre det bedre. :-p hadde lyst å ta dem under svangerskapet for har lest at det kan bidra til red vekt økning. Men tørr ikke gjøre annet enn det gyn sier. Skal på tidlig ul i uke 8, skal spørre han da om muligheter for å fortsette på met. Noen som har erfaringer med metformin og svangerskap?
For min del fungerte mørk sjokolade med Cocosa veldig greit :) farris eller hvilken som helst mineralvann fungerte også bra, men syns ikke mozell ol hjelp noe særlig
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.