Hva er egentlig best for å stramme opp magemusklene - 3x120 sek planke eller 6x60 sek? Jeg tenker at om jeg gjør planken kortere så klarer jeg å holde stillingen mer korrekt og stramme magen og sånt enn om jeg gjør den dobbelt så lenge.
Når du stiller spm på denne måten, der teknikken spiller inn, altså det er letetre å holde teknikken med kortere, men flere intervaller, så JA, KORTERE INTERVALLER!
Ja - det er jo februartrådens siste dag og det ante meg at spørsmålet bare ville forsvinne. :) Jeg har prøvd å spørre litt rundt, men ingen har noe godt svar til meg.
Jeg skjønner ikke hvorfor folk skal holde på med denne planken i uendelig tid. Det blir litt som å løfte 50 kg i markløft ganger 10 så 20 så 100 liksom. Eller 7 kg bicepcurl 8-19 og sikkert etter noen måneder 200 ganger.
Utholdende magemuskler? Sikkert fint det.:p Når man klarer et par minutter, så bør man gå over på varianter. Er min mening.:) Da merker man fort at man ikke er så sterk som man trodde, i det 9. minuttet man holder planken.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.