< Tilbake til oversikten

Planke-øvelsen, lang eller kort?

TrillTrall sa for siden:

Hva er egentlig best for å stramme opp magemusklene - 3x120 sek planke eller 6x60 sek? Jeg tenker at om jeg gjør planken kortere så klarer jeg å holde stillingen mer korrekt og stramme magen og sånt enn om jeg gjør den dobbelt så lenge.

gamlebyen sa for siden:

aner meg en fortsettelse fra treningstråden her?

Når du stiller spm på denne måten, der teknikken spiller inn, altså det er letetre å holde teknikken med kortere, men flere intervaller, så JA, KORTERE INTERVALLER!

TrillTrall sa for siden:

Ja - det er jo februartrådens siste dag og det ante meg at spørsmålet bare ville forsvinne. :) Jeg har prøvd å spørre litt rundt, men ingen har noe godt svar til meg.

gamlebyen sa for siden:

det er jævelig tungt for å si det slik. slutten er grusom. men det lar seg gjøre.

nellie sa for siden:

Jeg skjønner ikke hvorfor folk skal holde på med denne planken i uendelig tid. Det blir litt som å løfte 50 kg i markløft ganger 10 så 20 så 100 liksom. Eller 7 kg bicepcurl 8-19 og sikkert etter noen måneder 200 ganger.

Utholdende magemuskler? Sikkert fint det.:p Når man klarer et par minutter, så bør man gå over på varianter. Er min mening.:) Da merker man fort at man ikke er så sterk som man trodde, i det 9. minuttet man holder planken.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.