Hva slags erstatning kan jeg bruke til mel og hvor kjøpes det biligst? Daglivare, helsekost, apotek, sverige,nett??
Tåler ikke nøtter så kan ikke bruke mandelmel. (Tåler ikke melk heller)
Kan isåfall dette melet brukes til både baking og matlaging? Ca pris?
Til søt bakverk bruker jeg kokosmel og nå prøver jeg ut sesammel. Det går også en del i erteprotein mel, soyaprotein og valleprotein. Alt utenom sesammel kjøper jeg på iHerb - der er det billigst :) sesammel har de på helsekost. Ellers om du tåler gluten kan det være fint å ha glutenmel til bakst. På helsekost og for så vidt på mange velassorterte dagligvare butikker har dem ulike lavkarbo bakemiks, bare spørr etter de ;) og sjekk innhold. Fiberhusk eller psylium er fin til å tykne røra og få den til å henge sammen. Det har dem på matbutikker. Pofiber er også greit å bruke til å få god konsistens. Bare sjekk de ulike oppskrifter for hva som kan brukes og hvordan. Malte solsikkefrø, gresskarfrø eller linfrø er fine til brødbakking. Det er jo et hav av muligheter! :)
Prisen vil jo variere etter størrelse og butikk. Noe er litt kostbart, men du bruker så lite av det at det lønner seg i lengden uansett.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.