< Tilbake til oversikten

SodaStream - Cola light

maulie sa for siden:

Hei.

Har sodastream, og lurer litt på disse smakene som er uten karbohydrater. Er det noe lureri med disse slik som i vanlige lettbruser, noen typer kunstige søtstoffer osv som ikke er bra? Jeg finner ikke så mye om disse, men noen som vet?

Har funnet dette da, vet ikke helt forskjell på light og sugar free da:

Cola light

Energi / energiaa 3 kJ / (0.6 kcal)   Proteiner / protein / proteiinia 0.0 g   Kolhydrater / kulhydrater / karbohydrat / hiilihydraatteja 0.0 g    Fett / fedt / fett / rasvaa 0.0 g

Cola Sugar Free

Energi / energi / energia / energiaa 1 kJ / (0.4 kcal)   Protein / proteiini / proteiinia &lt;0.1 g   Kolhydrater / kulhydrater / karbohydrat / hiilihydraatteja 0,0 g   Fett / fedt / fett / rasvaa 0.0 g   Innhåller en fenylalaninkälla / Indeholder en phenylalaninkilde /   Inneholder en fenylalanin-kilde / Sisältää fenyylialaniinin lähteenumia

Leste litt på en amerikansk side også der det sto de brukte Splenda istedenfor Aspartame. (www.sodastreamusa.com/TasteNutritionInfo.aspx) (under diet flavors)
Takk for svar! :)

Photobscura sa for siden:

Ettersom det inneholder fenylalanin, er det nok aspartam og ikke splenda, gitt. :o

Annala sa for siden:

Hei. Har ikke sånn soda stream, og vet heller ikke noe om den. Meeen de gamle brusmskinene fungerte veldig bra med vanlig saft. Jeg og eksen har drukket maaange liter brus fra forskjellige saft. Tenker at du sikkert kan bruke all fun light saft i denne soda maskinen også. Eeeehhh, blir ikke cola da ;)

maulie sa for siden:

Hehe.. Er det egentlig aspartam i fun light også? Så en ny saft som har kommet nå som het OhZero! eller noe, så det var aspartam i den.. blæææ

nellie sa for siden:

I zeroh! Er det mest sukralose/splenda og litt aspartam. Er sikkert sånn i denne sodastreamsmaken også. I fun light er det bare aspartam. :) Zeroh! er fryyyyyktelig god forresten. Nam nam. Men tror ikke sukralose er noe særlig bedre eller sunnere enn aspartam?

Carisma sa for siden:

Den zeroh safta var grusom! Smakte veldig, veldig kunstig, så det sved i munnen!

nellie sa for siden:

Synes den er fantastisk, jeg.:p Alle smakene. Synes den smaker veldig mye mindre kunstig enn omtrent alle safter jeg har smakt. Men hvis man blander litt for sterkt kan den kanskje smake fælt.

Hver sin smak.:)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.