Jeg er 17 år og prøver å bli kvitt et par kilo, jeg trener 5-7 ganger i uka og har de siste 5 dagene levd på maks 15 g karbohydrater om dagen, og jeg har fortsatt ikke opplevd noen tegn på ketose
Jeg spiser for det meste, egg, ost, alt mulig av rent kjøtt.
er det mulig at jeg er i ketose, eller må jeg ha ånden osv?
Om du bruker sticks for å sjekke, så kan d jo hende at du ikke får utslag siden du trener og sikkert bruker ketonene til energi. Du kan likevel være i ketose.
Men om du trener 5 dager i uka og spiser sunt og skal bare ned "et par" kilo så skjønner jeg ikke helt hvorfor du går så drastisk til verks som dette? Det får meg til å undre på om du egentlig trenger å gå ned noe mer i det hele tatt...
Du er veldig ung og er sikkert ikke overvektig. Jeg er skeptisk til at du kjører på med strikt ketogent kosthold med det utgangspunktet. Helt fint å tenke helse, og da gjerne karbohydratredusert, men å gå så drastisk til verk tror jeg ikke er bra i ditt tilfelle. Kan jeg spørre hva tanken din bak dette er?
Alle er i varierende grad av ketose til enhver tid, jo mindre KH du spiser, jo mer ketoner, jo mer KH, jo færre ketoner. Kroppen lager alltid ketoner. Ketostix sier bare at ketoner blir skilt ut i urinen. Du kan fint være i stor grad ketose uten at stixen gir utslag, ideelt sett bør man vell ikke felle ut ketoner i urinen :) Jeg er forøvrig enig i at du ikke bør spise strikt ketogent!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.