bumpsty sa for siden:
??? :D
skal over grensen i dag....og lurer på om noen har tips til hva jeg burde kjøpe....hva er billigere osv...hva heter feks seter rømme på svensk?? :P
bumpsty sa for siden:
??? :D
skal over grensen i dag....og lurer på om noen har tips til hva jeg burde kjøpe....hva er billigere osv...hva heter feks seter rømme på svensk?? :P
milena sa for siden:
Kan ikke svare så mye på det (bor langt fra grensa:o). Men, hvis du kikker i bunnen på denne siden er det en del tråder om det temaet.
Yonah sa for siden:
Jeg kjøper creme fraiche i sverige, den smaker som norsk rømme, altså litt syrligere enn norsk cf.
Fløte er billigere, men vi bor nærmere grensa enn sentrum, så vi kan fint ta en tur i uka og kjøpe det vi trenger uten å tenke på dato.
Tyrkisk yoghurt er MYE billigere! Jeg betaler rundt 30sek for en liter.
Bacon er billig, type 28kr for 3 pakker.
Kyllingfilet er billig!
Det kommer jo an på hvor man handler også, vi har bare en liten grensesjappe, så det går i fløte, yoghurt, bacon, kjøttpålegg(spesielt røkt skinke) og kylling. Og i perioder et brett med ramlösa i bokser. Og på sommeren kjøper jeg ölkorv til turmat, for den kan holde seg i ukesvis uten kjøleskap.
bumpsty sa for siden:
oooo tuuusen takk :D nå blir det shopping :P
men svensk creme fraishe...kan jeg bruke det på samme måte som rømme her?
er bare en sånn liten grenseshappe jeg skal til såå :P
hva med alt av sånn type: sesamfrø. linfrø osv?
Yonah sa for siden:
Creme fraiche og rømme går alltid om hverandre uansett, begge deler er syrnet fløte. Eneste forskjellen er hvilken syrningskultur som er brukt. OBS: gräddfil inneholder mye mindre fett, 12% eller så.
Kjøper alt av frø i norge vanligvis, om jeg ikke finner billige linfrø feks. Utvalget på nærmeste butikk her er dårlig på dette, så jeg handler det på rema.
moh sa for siden:
Fiberhusk er billigere i Sverige, tror jeg. :)
Målselv sa for siden:
Ellers bør du kjøpe kyllinfilet og annet reint kjøtt. Dette er som regel mye billigere der. Kjøttdeig pleier også å lønne seg stort. Styr unna kjøtt med mye bein på. Dette kan du ofte få like billig i Norge. Det er vel dessuten ikke så lurt å bruke opp kjøttkvota si på masse bein;).
Ha en flott handletur!
Spinnerette sa for siden:
Tyrkisk yogurt, kylling, kalkun, rødt kjøtt, svinekjøtt, kjøttdeig, bacon, fløte (dog syns jeg svensk fløte er ganske søt!), CF/rømme, fiberhusk, og frø er ting jeg har kjøpt billigere over grensa. :)
MissPivotal sa for siden:
Gräddfil:) Så velger du bare den fete typen.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.