< Tilbake til oversikten

Gjør jeg noe rett nå, mon tro ...

Amymor sa for siden:

Startet på det jeg selv tror er lavkarbo for 2 dager siden.:p

Men trenger deres råd om det jeg gjør er riktig.

I går spiste jeg følgende:

1 salat med reker, tomat, agurk og litt mais.

På ettermiddagen spiste jeg 5 skiver med spekepølse og majones.

På kvelden ble det stekt svin indrefilet med blomkål og ost.

Dagen var preget av noe stress så ble en litt lettvint måte med den spekepølse maten.

I dag spiste jeg 2skiver med lavkarbo brød. Sammen med spekepølse og selvsagt smør.

Er helt avhengi av Pepsi Max så det er med. Mulig jeg gjorde en liten eller stor brøler i går. I min ivrighet kjøpte jeg Imsdal med blåbærsmak. I den er det 3 gr karbohydrater pr 100 ml. Drukket mye vann disse dagene også.

Hva mener dere.. Er jeg helt feil kurs. :confused:

Noe må ha vært riktig siden jeg har gått ned 1kg siden Mandag.

Moogie sa for siden:

Du er nok på riktig kurs, ja! Det gjør ikke noe med hurtigløsninger bare de ikke bli høykarbo løsninger ;) Jeg ville nok ha kuttet ut mais i salaten: full av stivelse og minimalt av nødvenige næringstoffer. Og selvsagt minus drikke med karbo ;) Men det veit jo du :) Lykke til!

TrillTrall sa for siden:

Når du sier 5 skiver med spekepølse - mener du da 5 spekepølseskiver eller 5 (lavkarbo)brødskiver med spekepølse? Om det er førstnevnte kan jeg ikke fatte at du holdt ut en hel dag på så lite mat? Reker, tomat og agurk metter da ikke mye, med mindre du spiste enorme mengder? Jeg tror jeg hadde vært svært lite trivelig å ha med å gjøre på så lite mat... ;)

Carisma sa for siden:

Eh, så lite mat? Dette høres da ut som et helt normalt dagsinntak?

TrillTrall sa for siden:

Unnskyld meg Carisma, men etter min oppfatning har du et såpass forvridd syn på hva som er normalt matinntak for et normalt menneske at jeg ikke synes du skulle uttale deg om det.

En salat av reker, tomat, agurk og mais til frokost (med mindre det er mye reker og her finnes det jo ikke fett!) - noen skiver spekepølse med majones til lunsj og riktignok en grei middag er ikke nok for et voksent menneske!

Carisma sa for siden:

Jeg kjenner veldig få (hvertfall hunkjønn) som spiser mer enn dette på en dag. Heller tvert i mot.

Og det har jo ingenting å si hva vi mener om trådstarter blir mett av det!

Amymor sa for siden:

Det var spekepølse uten brød.

Var egentlig bare en kriseløsning siden jeg hadde det veldig travelt.

Var ikke sulten på noe måte i går. I dag har jeg spist taco med masse salat og seterrømme. Er så glad i det så spiste 2 måltider med det. :D

TrillTrall sa for siden:

Du hadde besvimt om du hadde sett hva jeg spiser på en dag skjønner jeg...

Vibeke-67 sa for siden:

Synes heller ikke dette virker som lite inntak av mat på en dag, for min del er fordelingen feil da, dvs at jeg trenger mer mat tidligere på dagen og heller noe lett på kvelden. Jeg kan godt spise meg mett på en slik salat, men da til lunsj og med rømme eller noe som dressing.
Men jeg anbefaler deg å lese deg opp litt her inne før du setter igang med en egendefinert retning. Dette for å få meg det de vesentligste rådene innenfor retningene.
Uansett, lykke til!

Vibeke-67 sa for siden:

Siden vi er inne i en tråd som er startet av en helt ny bruker, kan vi ikke forsøke å skrive litt ok ting om hverandre? Jeg synes nå det er for drøyt Å skrive at Carisma ikke bør uttale seg om Matinntak på en dag. Hun har jo mye erfaring med lavkarbo og gir da ofte gode og nyttige råd?

TrillTrall sa for siden:

Den er grei, jeg synes bare hun mener at bittelite mat i løpet av en dag er kjempemye og synes ikke det er riktig å formidle det til de som er helt uerfarne med lavkarbo heller.

Vibeke-67 sa for siden:

Å diskutere om det er mye eller lite er helt greit, det er denne ufine tonen jeg mener. Helt greit å være uenig og formidle dette til andre. Vi har nok veldig ulik oppfatning av hva et normalt inntak av mat er. Når jeg leser hva noen andre spiser i løpet av en dag, skjønner jeg ikke hvordan de klarer å spise så mye, mens andre spiser som mus og jeg skjønner ikke at de klarer seg i løpet av dagen.

Men det er lurt å regne ut ca hvor mye man spiser, både i form av kalorier og karbohydrater. Og få en oversikt over sammensetningen av matvarene. Jeg vet at man kan gjøre dette på diett.no, men har hørt at de tar seg betalt for tjenesten nå.

TrillTrall sa for siden:

[url]www.vektned.no[/url] er gratis. :)

sonim sa for siden:

Jeg bruker ta utgangspunkt i mange av oppskriftene på forumet for tips. Kanskje du finner gode råd der også. Bare ved å lese en del tråder med oppskrifter gir gode pekepinner.

Vibeke-67 sa for siden:

Takk, virker jo som en veldig bra side!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.