< Tilbake til oversikten

Magetrøbbel

RvLxx sa for siden:

Er det flere som har merket at magen kanskje ikke er med på dietten?
Jeg merket både igår og i dag at jeg nesten får noe som kan sammenlignes med kolikk.. Luft som presser i/på magen som ikke vil ut (hjalp med litt cola). Men jeg vet jo ikke om dette kommer av dietten i seg selv eller om det bare rett og slett er en syklus magen min har, sist jeg kjente det sånn var ifjor på denne tiden tror jeg.

Noen som har noen tips/triks eller andre innvedninger på hva det kan være?

Maria29 sa for siden:

Så kjipt! Jeg får skikkelig magetrøbbel når jeg spiser jordskokker har jeg funnet ut,men ellers går det fint. Hvor lenge har du kjørt LK?Første gang jeg begynte gikk fordøyelsen ganske tregt,og da får man gjerne vondt. men tilslutt "slapp" det for å si det fint,hehe.
Håper du blir bedre snart:)

RvLxx sa for siden:

Har bare holdt på i 5 dager, så jeg håper jo at det "slipper" snart, for det å ta et glass cola etter hvert måltid vil ikke hjelpe på slankingen :p Men er fint å høre at jeg ikke er alene om at det setter magen litt ut av spill, for å si det på den måten.

Maria29 sa for siden:

Da er det bare å vente litt,så satser vi på at det ordner seg:) God bedring!

Yonah sa for siden:

Drikker du cola med sukker? Den gjør vel ikke ting bedre uansett. Snarere verre.

Magen kan gjøre opprører i begge retninger i starten, men få i deg grønnsaker til hvert ENESTE måltid, drikk nok vann og fett så du blir mett.

Nøyaktig hva har du spist til de forskjellige måltidene?

RvLxx sa for siden:

Ja vanlig cola, er det jeg vet hjelper med å slippe ut luften...
Til frokost var det omelett med kokt skinke, bacon og litt revet ost, da merket jeg ikke noe.
Til lunsj ble det tre Rug Sprø med Gräddost, da begynte jeg å merke det litt ett 1,5time.
Og til middag var det taco i store salatblader og en lefse. Fikk inne stengt luft da også.

index sa for siden:

Har aldri vær tså god i magen som etter at jeg begynte på lavkarbo! Men de første par ukene var den kanskje litt rar ja. Ta det med ro, det går fort over!

thessis sa for siden:

Uff, ja de første ukene (måned?) var grusomme. Lurte en stund på om jeg skulle gi meg for fordøyelsen gikk veldig tregt, det var vondt og ubehagelig, men det gikk det seg til :) Jeg fant etter hvert ut at jeg trengte betydelig mer væske (vann) enn vanlig blant anna :) Og etterhvert som jeg lærte hva som var "lov" og ikke, varierte jeg også mer på hva jeg spiste, noe som jeg regner med at både jeg og magen hadde godt av.

smgj sa for siden:

Enig med Imse og thessis! Spis mer grønnsaker! Ta f.eks en tomat eller en rå glurot (har ikke så mye tilgjengelige karbohydrater som kokt) til måltidet om du ikke har andre grønnsaker. Grønnsaker inneholder vannløselig fiber og den maten du spiser nå inneholder ingen typer fiber i særlig grad (bortsett fra rugsprø, som inneholder uløselige fiber som iallfall enkelte mener kan være hardt for magen). Du må også drikke godt med vann - spesielt nå i begynnelsen hvor du vil miste ekstra mye vann...

Luft av tacomåltidet kan komme av at du ikke drikker nok... og antakelig rå løk. Lå løk er krevende for magen, og kanskje noe det er greit å være forsiktig med i overgangsfasen, til du er stabil og grei på denne maten.

RvLxx sa for siden:

Bare å pøse på med enda mere vann da, selv om jeg syns at jeg ikke gjør annet, fyller på vannflaska hele tiden syns jeg.
Og løk spiser jeg ikke, liker ikke smaken eller konsistensen..Eneste jeg har på taco'n er kjøttdeig og ost ;)
Skal ut å handle inn mat idag, så får slengt på flere grønnsaker fra og med i dag. hvite og grønne "busker", gulerøtter og mer salat.

TrillTrall sa for siden:

Ikke paprika, agurk, småtomater, babymais, salatblader...?

RvLxx sa for siden:

nope, bare kjøttdeig og ost, og salat da ^^,

RvLxx sa for siden:

Var bedre i dag, siden jeg holdt meg unna det knekkebrødet :) Og spiste masse brokkoli ;)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.