Carisma sa for siden:
Tok du vitamintislkudd mens du spiste lavkarbokost?
Carisma sa for siden:
Tok du vitamintislkudd mens du spiste lavkarbokost?
Kari Marita sa for siden:
Ja jeg tok magnesium og multivitaminer.
Anne sa for siden:
i Hva er et vanlig koshold for deg...og hvorfor fortsatte du kke med det?Kanutten sa for siden:
Ja, og da kan man jo også undres på hvorfor hun er på et lavkarboforum og ikke GRforum?
Har svart 1000 ganger på hva et vanlig kosthold for meg er lenger opp her. Ble jo nyskjerrig på lavkarbo da vet du.
Jeg er på dette forumet fordi jeg fortsatt er obs på raske karbohydrater, og mener til en viss grad at det er sunt å ikke spise en haug med karbohydrater. Men at det er lov å spise av alle matvarer i moderate mengder. Så jeg passer meg fortsatt for raske karber, men om en kan direkte kalle det lavkarbo vet jeg ikke, kanskje mer grovkarbo. Spiser vel rundt 150/200 karber daglig. Å trener mye også. Vil tro jeg kan være her fordi om jeg ikke er på typisk lavkarbo.
Photobscura sa for siden:
Jeg tror poenget er at "vanlig" kosthold er et litt tomt begrep. For flere er jo et eller annet lavkarbokosthold et vanlig kosthold. Jeg kjenner mange som anser sitt vegetariske kosthold som ganske vanlig, eller hyperallergikere som under en viss nødvendighet har et for dem vanlig kosthold, det er folk fra andre kulturer her i landet som tar med seg sine mattradisjoner som vel er vanlige for dem også. Jeg synes mitt kosthold er ganske vanlig, fordi jeg kan kjøpe 99,9 % av matvarene jeg spiser på en helt vanlig dagligvarehandel. Sånn sett er det ikke rart å spørre hva et "vanlig kosthold" er, ettersom hva som er vanlig for en ikke er vanlig for en annen.
Så da tror jeg vi er ferdige med det. Ok?
Ja jeg har vært ferdig lenge jeg, men svarer på spørsmålene jeg får. Men du har rett i at det er mange forskjellige kosthold i verden som da er vanlig for dem. Men nå snakket jeg om meg da. Så syns jeg at alle har rett til å være på dette forumet, så unødvendig å si at jeg ikke hører hjemme på dette forumet. :)
Borealis sa for siden:
Klart du får være her, - og ytre dine meninger!
Men du må da forvente reaksjoner når du inne på et lavkarboforum forfekter at lavkarbo er et hysteri, at du må på GR for å lære å spise sunt igjen etter å ha (angivelig) levd lavkarbo, og IKKE MINST at ordlyden din for mange tolkes dithen at du fraråder et lavkarbo kosthold.
Poenget er IKKE hva du velger å gjøre/hva du mener er best for deg, men at du kommer med uttalelser som jeg synes bør bakkes opp med sterkere argumentasjon, ikke bare slenges ut, - når det oppfattes som råd til en nybegynner.
Var litt oppgitt når jeg skrev d første innlegget å uttrykte meg litt for sterkt. Skal ordlegge meg annerledes i fremtida.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.