< Tilbake til oversikten

Hva skjer hvis man går 5-10 karbohydrater over det man skal på en dag?

Anonym 16 sa for siden:

Jeg er nybegynner og lurer på hva som skjer hvis man skal ha i seg ca 20 g karbohydrater for å komme i ketose, så får man i seg 25-30 en dag
er det et problem for ketosen, eller er det så lite at det ikke gjør noe?

Kitt sa for siden:

For de aller fleste vil det ikke spille noen som helst rolle.
For noe få KAN det være nok til å vippe dem ut av ketose, men det mener jeg gjelder så få at du ikke trenger å tenke på det en gang.
Jeg er i målbar ketose til tett oppunder 50, og vet jeg er langt fra alene om det!
Faktisk går jeg mer ned om jeg ligger på rundt 35 karber enn om jeg ligger på 15- 20!:)

Anonym 16 sa for siden:

Tusen takk, ble litt urolig :P

Pearl sa for siden:

Og jeg går ut av ketose når jeg er over 20 carber. Vi er alle forskjelllige. Etter en stund finner du ut hvor din ketosegrense går.

maulie sa for siden:

Hvordan merker man at man går ut av ketose?

Pearl sa for siden:

Man måler det med urinstiks. De kan du kjøpe på apotek. Jeg pleier å kjøpe de på Meny.

Yonah sa for siden:

Man kan måle at man er sikkert i ketose ja, men et negativt resultat betyr ikke at man ikke er i ketose. De pinnene er stressende irriterende for mange, for de viser jo kun hva som skjer i urinen, ikke i hele kroppen.

taraquin sa for siden: