< Tilbake til oversikten

Vafler med jyttemel, glutenfritt

flaggstangjolle sa for siden:

I ren desperasjon etter en glutenfri vaffelrøre var jeg nødt til å improvisere litt
på manko på enkelte matvarer. Denne ble ikke så ille, smakte til og med ekstra godt da de var kalde med litt pålegg på. ;)

3 egg
6-8 ss jyttemel
2-3 ss revet ost
1-2 ts fiberhusk
1-4 ss følte
3-4 ts sukrin
2 ss laktosefri rømme

BenteR sa for siden:

Har ikke jyttemelet en del karber?
Har liksom alltid trodd det var for mye karber, så jeg har aldri kjøpt det.

Gerd sa for siden:

63 g. pr. 100g vare :ja:

Storemy sa for siden:

Hei!
Jyttemel er et sunt og godt naturlig glutenfritt alternativ som jeg har brukt i årevis, jeg har ikke spist hvete på innpå 20 år. Nå som jeg lever karbohydratredusert i den nederste delen av definisjonen av lavkarbo kosthold, inneholder det for mye karbohydrater. Prøv Nannahs vafler! De er kjempegode! Du finner oppskriften. Egg, kremost, fiberhusk og johannesbrødkjernemel, smakes til med mye kardemomme, vanilje, og jeg tilsetter også kanel. ca 2 carbs pr vaffelPLATE. Smør vaffeljernet med smør, det gjør mye for smaken!

Camomilla sa for siden:

Ser at jyttemel kommer i mange varianter - er det stor forskjell på smak/egenskaper på de forskjellige? Er det den "originale" som er brukt i oppskriften til Flaggstangjolle? :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.