Var hos gynekolog i går så spurte han om hvordan det går med vekten. Jo jeg spiser lavkarbo og har gått ned 26 kg men har gått opp igjen nå pga forskjellige ting sa jeg. Å ja du går på den fettdietten du. Nei sa jeg folk har helt misforstått. Rene sunne produkt. Sitter ikke og spiser fett sa jeg. Ja men den dietten må du ikke gå på. Ikke bra med alt fettet var det eneste han hadde å komme med.
Min lege leet ikke på et øyelokk når jeg ved en årlig sjekk kunne melde om to bmi-klasser ned i vekt ved hjelp av lavkarbo. Han noterte det sammen med prøvesvar fra vitamin- og mineralstatus og aldri nevnt det igjen :p
Selv vegrer jeg meg veldig for å fortelle helsepersonell om kostholdet mitt... noe som er absurd. Man skal jo kunne fortelle slikt uten at de skal være dømmende.
Da jeg var innlagt på sykehus over en natt i sommer, prøvde jeg å få maten noe tilpasset kostholdet mitt, og nevnte forsiktig at det var "litt sånn lavkarbo". Sykepleieren sa vel noe sånt som at de ikke hadde lavkarboretter der, fordi det var jo som kjent "ikke akkurat sunt".
Da jeg nevnte der for legen min her i London, at jeg ikke spiste så mye karbohydrater sa han vel noe sånt som "Så... er det en høyproteindiett?". Kunnskapen er til å ta og føle på. :p
Min gyn sier at ja, du har jo ikke så mye annet valg om du ikke vil fortsette å være syk! :snill:
Men så sier hun også at det er ikke sikkert man oppnår vektreduksjon, men man får i det minste mye bedre hormonubalanse....
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.