Jeg studerer psykologi på et universitet i London, og akkurat nå driver vi med et prosjekt hvor vi skal utarbeide et psykometrisk spørreskjema. Det høres sikkert ille avansert ut, men det er rett og slett en liste med utsagn som du skal si deg enig eller uenig i. Ikke verre. :)
Spørreskjemaet er på engelsk, men jeg hjelper GJERNE med å oversette og forklare det du eventuelt ikke skulle forstå. Men utsagnene er korte og lettfattelige, så jeg tror du kommer til å klare deg helt fint. Det kreves ingen ekspertise eller utlevering av svært privat informasjon.
Undersøkelsen er fullstendig anonym. Om du allikevel synes det er ubehagelig å sende den til meg, foreslår jeg at du får en eller to andre damer du kjenner til å fylle den ut også, så kan dere sende dem inn sammen, og jeg vil ikke vite hvilke svar som tilhører hvem. :) Slik får jeg flere deltagere også (trenger minst 100, hjelp).
Setter kjempestor pris på hjelp! Undersøkelsen skal foregå om en uke, så da kontakter jeg deg om du skulle melde din interesse.
Spre gjerne ordet! Jeg trenger som sagt over 100 deltagere.
(PS spørreskjemaet har i seg selv ingenting med alder eller kjønn å gjøre.)
Så flott å se at så mange vil være med! :D Det er bare å fortsette å melde seg, og gjerne "verve" venner og bekjente.
Jeg kommer til å kontakte dere med spørreskjemaet når vi har utbedret det etter første pilottesting (til uka altså).
Riktig. Det er av statistiske årsaker. Jeg kan komme tilbake til det senere. :) Det skal nok gå bra å inkludere de av dere som er i "grenseland" også.
Flott! :D
Jeg går på City University - på andre året. Enn du?
Da har jeg (forhåpentligvis) sendt melding til alle som har meldt sin interesse så langt:
Trodde først jeg måtte sende word-utgave av spørreskjemaet til hver enkelt, men har satt opp spørreskjemaet via en nettside, så da blir det mye enklere for oss alle, og jeg kan til og med legge ut link til den her, dersom flere skulle være interesserte: qtrial.qualtrics.com/SE/?SID=SV_cuX3VS8nJt3wQkt
Spre gjerne ordet videre! Vi skal helst ha 200 svar, men får ikke smekk på fingrene om vi "bare" har 100. Hikst.
Så... da har jeg og gruppen min snakket med vår demonstrator, og det har skjedd endring i planene: Vi ser nå etter damer fra 20 til 60 år (igjen, av kjipe statistiske årsaker). Gla'saken er jo at vi nå kan inkludere MANGE flere av dere som først ikke passet målgruppen, MEN det er fortsatt en stor utfordring å finne damer over 50. (er ikke halvveis en gang)
Jeg setter kjempestor pris på all hjelp så langt. :)
Da har jeg også svart. :o) Og jeg blir mer og mer overbevist om at dersom jeg hadde tippet liiiiitt lenger så hadde jeg blitt diagnostisert med asperger... :eek:
Vil bare takke alle for deltagelsen! Over all forventning! Folk har delt på twitter og facebook og privat, og jeg kan ikke si annet enn at jeg er veldig takknemlig. :D
Når det er sagt, trenger vi fortsatt 27-54 damer over 40 år. (Igjen, av statistiske årsaker) Det skulle ikke være lett dette :o
Tilgi meg for dobbeltposting, men kunne noen av dere moderatorer gjøre om tittelen til denne tråden til "ENDRING: Kaller alle damer fra 20 til 60!"? Jeg prøvde å gjøre det selv, men det var bare det ene innlegget som ble endret.
Prøver desperat å tiltrekke meg denne målgruppen i 40-åra som jeg først sa at ikke behøvde delta. :p Huff, for et styr. Sånn går det når man får blandede beskjeder fra veilederne.
Beklager maset, alle sammen. Jeg skal gi meg om en uke. Håper bare jeg har nok deltagere til da. :p
Da er jeg 21 stk unna minimumsantallet for damer over 40. Aner ikke hvor jeg skal finne de resterende damene. :| De andre på gruppen min har jo ikke løftet en finger for å finne folk. Stress.
Vi prøver å lage et spørreskjema, og for å vite om vi måler det vi ønsker å måle, må vi teste mange personer. Det er derfor det er så mange (47) spørsmål også, fordi vi må finne ut hvilke som best måler de "psykologiske konstruktene" vi er interesserte i. Kan dessverre ikke si noe om hva det er vi måler før vi er ferdig med å samle inn data, ettersom det kan påvirke svarene folk gir.
For å forklare hva et psykometrisk spørreskjema er, tror jeg det er best å sitere gode gamle wikipedia:
Takker så mye for deltagelsen!! Mangler 16 stk over 40 før jeg når minimum nå.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.