Hei
Jeg er ny her og føler meg forvirret .... Jeg startet for noen dager siden på ketolysekuren, jeg har lest boken og lest mye rundt omkring på nettet. Det jeg ikke har klart å finne svar på er om man kan benytte produktene fra Easy Living, og fremdeles være i ketose? Tenker da spesielt på brød, knekkebrød og pizzabunn.
Er disse produktene "lovlige" i en ketolysediett?
Boka ble skrevet lenge før easy living produktene kom.
Du må se på innholdet og vurdere selv. For egen del ville jeg droppet de, de inneholder mye rart....
De fleste Easy living produktene skal man kunne spises i moderate mengder og fortsatt være i ketose, men som andre her sier, de produktene inneholder mye rart bl.a soya og gluten (pizzabunn).
Jeg har selv prøvd knekkebrødmiksen og den var ikke særlig god på noen måte. Den hadde en merkelig, bitter bismak og ble så smuldrete at det knapt hang sammen. Prøv deg heller på Nannah's knekkebrød, de er mye bedre. I tillegg finnes det utallige oppskrifter på brød, knekkebrød og pizzabunn her på forumet som er mye bedre. Det finnes en egen tråd på Easy Living produkter og en slags anmeldelse av de ulike produktene.
Dersom du absolutt vil ha mikser anbefaler jeg heller Funksjonell mat eller Spis deg slank sine mikser.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.