- Ta ønsket mengde tubeost (kavli) i striper/”dotter” på et bakepapir. Ha god avstand, de smelter utover - Kjør de i microen på full guffe til de er blitt faste, gjerne litt gyldne.(hos meg tok det ca. 2,5 min.)
La avkjøles på bakepapiret før du plukker de av. [color=#003300][/color] Kan også bruke silikon-muffinsformer.
Disse ble meget lette og sprø. Ikke harde i heletatt!
Prøvde dette før idag jeg også :)
Jeg laget de i en spiral, slik at det fløt ut og ble en kjeks :p
De ble veldig gode!
Prøvde også norvegia lettost ferdigskivede - de fikk samme konsistens som Kavli sine før de ødela den, men mangler jo den ekstra piffen på smak.. (Jalapenos osv)
Jeg kjøpte de svare formene på Ikea for å lage tubeostknekkis. Tenkte det ville bli fine stenger til dip etc. Har ikke helt fått det til enda, de ble litt myke og vansklige å få pene ut av formen, men skal prøve med litt lengre steketid enn 2.5 min!
Gode ble de uansett!:)
tja... prøvde med isbitform fra ikea... tok mye lenger en 2.5 minutter, og silikonen satt fast i osten. men sa prøvde jeg a ta den ut mens den var varm da... prøve med bakepapir neste gang :p
Ehm, nå vet ikke jeg hvilke styrke du bruker på disse i mikroen, men min ikea-hjerteform gav fra seg "materiale" etter noen runder i mikroen.. Er vel ikke så bra å få i seg silikon?
Har ikke hjerteformen, da, men den andre. Har heller ikke brukt den mer enn 2-3 ganger og den er like fin, den!
Har brukt makseffekt så langt i hvert fall!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.