Sorgfri sa for siden:
Hei! :)
Lurte på om dere kjøper/bruker alle de forskjellige vitaminene fra ketolyse.no?
Hvor viktig er de, og kan de erstattes med noe man allerede har?
Sorgfri sa for siden:
Hei! :)
Lurte på om dere kjøper/bruker alle de forskjellige vitaminene fra ketolyse.no?
Hvor viktig er de, og kan de erstattes med noe man allerede har?
Gerd sa for siden:
Ja, de bruker jeg.
De er satt sammen for å være tilpasset et ketogent kosthold :) Og er viktig i tillegg til grønnsaker for at kroppen skal få i seg det den trenger.
index sa for siden:
Har aldri prøvd dem. Tar meg et par magnesiumtabletter om kvelden om jeg blir litt stiv i leggene, og tar nattlysolje, omega-3 og b-vitaminer som jeg har gjort i mange år før lavkarbo for andre plager. Vet ikek om jeg trenger det nå med nytt ksothold, men tar dem mest av gammel vane. Men jeg går ikke på ketolyse da, mer i Hexebergs ånd. Og da får jeg vel i meg det jeg trenger gjennom kosten vil jeg tro...
smgj sa for siden:
Jeg tror at spesielt i en fase hvor man endrer kosthold så vil kroppen trenge mer vitaminer/mineraler enn "normalt" fordi den tross alt må øke andelen av fettforbrenningspunkter og venne seg til å bryte ned en annen mat enn før. Så i denne perioden kan det godt hende at opptaket heller ikke er på topp - og det i en periode med forsterket behov. Sånn sett tror jeg det er viktig å fylle etter med vitaminer/mineraler i denne perioden. Etter et par måneder bør kostholdet ha "satt seg" og kroppen er utav den verste ombyggingsfasen og forhåpentligvis en velsmurt maskin - da kan man redusere eller slutte med tilskudd. (Husk at disse vitaminene og mineralene til syvende og sist er nødvendige for at alle pyttesmå prosesser i kroppen skal ha "delene" for å kunne jobbe.)
Som vanlig kan man ikke snakke særskilt for den enkelte, bare generelt. Men ... jeg vil si at for å redusere de potensielle innføringsproblemene mest mulig - så ta iallfall noen av dem. Magnesium, selen og sink ser jeg på som å kanskje være særskilt viktige i denne fasen - og vann og salt. Selen kan du fikse ved å spise en brasilnøtt eller to daglig (med noe av skallet på), men sink og magnesium kan det være vanskelig å få nok av iallfall i starten av et lavkarbokosthold.
Nille sa for siden:
På en ketogen diett, som i seg selv er ganske vanndrivende, er det veldig viktig at man får i seg alle de vitaminer og mineraler som forsvinner med vanntapet. Ketolysepillene er satt sammen spesielt for dette kostholdet og passer derfor perfekt. Du får i deg det du trenger i den kombinasjonen du trenger. Kan absolutt anbefale dem da du IKKE får i deg nok bare igjennom kostholdet når du spiser ketogent.
Kanutten sa for siden:
Og ikke minst kalium. Vil nesten si at de er de viktigste grunnet denne vanndrivendeeffekten.
Bik sa for siden:
Bruker vanlige multivitamintabeletter og så tar jeg udos.
HerbaLinn sa for siden:
Jeg tar vanlig kosttilskudd jeg. :-)
Tar også magnesium og krom i tillegg. :-)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.